Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287738 Aanschaf Van Flesjes En Kraampakket

• Auteur

Goedemorgen,

Hoewel ik nog 10 weken heb te gaan, ben ik al aardig aan het nestelen.
    Ik wil de kleine dingetjes nu ook een beetje rond gaan krijgen en zo kom ik op de aankoop van flesjes (ik ga namelijk geen borstvoeding geven).
    Waar moet ik op letten? Er zijn zoveel verschillende soorten en maten!
    Hebben jullie voorkeur voor een bepaald merk?
    Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Van mijn verzekering ontvang ik geen kraampakket, dus moet ik de inhoud zelf aanschaffen. Maar wat is de inhoud van een kraampakket?

Is er iemand die mij op weg kan en wil helpen???
    Alvast bedankt!!!!!!!!!

Groetjes, Sigrid H
    30 wkn

#3102801 Quote

In mijn omgeving wordt er goed gereageerd op de difrax flessen, dat zijn die flessen met een knik erin, schijnt een hoop krampjes te voorkomen.

En in het kraampakket bij mij zit:
    70% alcohol
    desinfecterende zeep en gel
    navelklem
    luiertape
    kraamverband
    maandverband
    matrasbeschermers

hopelijk heb je hier iets aan

Groetjes Claudia
    35 wkn en 1 dg

#3102802 Quote

Hoi sigrid!

Ik ga zelf ook geen borstvoeding geven en ik vind het ook erg vervelend dat je voor sommige mensen zoals Sandra je hierover moet verdedigen of moet verantwoorden.

Maar goed, ik heb zelf het starterspakket van Avent aangeschaft, hier zit alles in wat je nodig heb aan flesjes. Kost ong 28 euro.

Veel geluk!!

Groetjes Mickey (30 wk)

#3102805 Quote

Dag Mickey,

zoals ik al schreef veroordeel ik niemand, het is een vrije keuze. Ik ben alleen benieuwd waarom iemand de keuze maakt het niet te doen.

Ik heb die periode als een hele mooie en bijzondere ervaring beleefd  en vind ik het persoonlijk wel jammer als iemand anders dit niet wil doen.

Nogmaals iedereen is vrij om te kiezen en ik zal dat nooit veroordelen.

Misschien heb jij die keuze gemaakt en ben je hiervoor veroordeeld door iemand, maar dat zul je mij niet horen zeggen hoor!

gr Sandra

#3102812 Quote

Ik heb 1 difraxfles geprobeerd bij de eerste, maar die is vrij snel de prullenbak ingegaan. Alleen maar lekken enzo, bij mij werkte deze niet. Ik had de kast ook vol met Avent flessen, maar mijn dochter lukte het niet daaruit te drinken. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de jip en janneke flessen van de hema. Ik heb later de aventflessen nog proberen te gebruiken als tuitfles, maar daar was mijn dochter ook niet enthousiast over. Uiteindelijk weer terechtgekomen bij de hema-tuitbekers.

#3102819 Quote

Hoi,
    Mijn zoon heeft vanaf het begin ook de difrax flessen gehad. Ging prima.
    Door de knik in de fles komt er veel minder lucht binnen en gaat hij dus minder
    boeren en spugen.
    Succes met de laatste weken en de keuze.
    Liefs Melanie (10wkn1dg)

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102826 Quote

Hoi Sigird,

Alle benodigdheden uit het standaard kraampakket zijn echt alleen nodig als je ook thuis wilt bevallen. Zodra je in het ziekenhuis bevalt heb je voldoende aan slechts een klein gedeelte hiervan.

Ik ben zelf de eerste keer in het ziekenhuis bevallen via een keizersnee, dus ik heb alles van toen nog staan. Inmiddeld heb ik nu mijn tweede pakket binnen en weet even niet wat ik er mee aan moet.

Over de flesjes. Ik vond zelf de Avent erg prettig. Alleen in het begin heb ik heel veel flesjes en ook spenen uitgeprobeerd. Je kunt ook één flesje kopen en dat eerst uitproberen. Bij een apotheek kun je zo flessen bijkopen.

Succes

#3102827 Quote
    quote: Renata100 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-10-2006 15:52:03'));

Hoi Sigird,

Alle benodigdheden uit het standaard kraampakket zijn echt alleen nodig als je ook thuis wilt bevallen. Zodra je in het ziekenhuis bevalt heb je voldoende aan slechts een klein gedeelte hiervan.

Ik ben zelf de eerste keer in het ziekenhuis bevallen via een keizersnee, dus ik heb alles van toen nog staan. Inmiddeld heb ik nu mijn tweede pakket binnen en weet even niet wat ik er mee aan moet.

Over de flesjes. Ik vond zelf de Avent erg prettig. Alleen in het begin heb ik heel veel flesjes en ook spenen uitgeprobeerd. Je kunt ook één flesje kopen en dat eerst uitproberen. Bij een apotheek kun je zo flessen bijkopen.

Succes

Dag Renata,

Ik ben bij de eerste ook onverwacht in het ziekenhuis bevallen (ook een keizersnede) en heb het restant van het  pakket weggegeven aan een vrouw bij ons in de stad die het inzamelt voor hulpbehoevende landen.

Misschien een idee.

gr Sandra

#3102830 Quote

Hoi hoi,

Hoewel ik zelf wel wil proberen borstvoeding te geven kan ik mij goed voorstellen dat je dat niet wilt of kunt doen. Je bent ons inderdaad zeker geen uitleg verontschuldigd.

Even een andere opmerking over het kraampakket: Renata100 schrijft dat ze niet weet wat ze met de overgebleven spullen moet doen. Er is een stichting, stichting baby hope,  die de spullen verzameld en verscheept naar Benin (Afrika). Zo worden de spullen nog nutig gemaakt.

Succes nog.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct