Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287739 Harde Buiken En Steken

• Auteur

Hallo allemaal
    Ik ben 17 weken zwanger en heb nu al erg veel last van harde buiken en steken in mijn buik. Ben erg moe ook als ik maar een beetje doe al.
    Ik werk 20 uur in de verzorging en trek het niet meer. Als ik thuis kom moet ik nog eens beginnen aan het huishouden en koken en sávonds om 20.30u val ik al zo in slaap.
    Ik heb het gevoel dat ik mijn huis niet meer netjes kan houden als voorheen, ben blij dat ik het nodige klaar krijg.
    Het is mijn 2e zwangerschap en bij de eerste heb ik alleen de eerste maanden me erg moe gevoeld en de harde buiken kwamen later in de zwangerschap pas. Zijn er meer die deze klachten hebben en wat doen jullie eraan?

Groetjes Nicole

#3102820 Quote

Wat naar dat je je zo voelt! Ik hield het werken ook al snel niet meer volledig vol en jij hebt er ook al een kindje bij dus je handen vol… Misschien heb je blaasontsteking, had ik in week 26 en kreeg daar ook steken en harde buiken van, toen de blaasontsteking over was werd dat ook gelijk minder. Verder is RUST het belangrijkste. Maar dat is niks nieuws natuurlijk…
    Veel sterkte en doe het rustig aan!

Susan (38wk)

#3102821 Quote

ik moet zeggen dat ik dat van die harde buiken wel een beetje herken en ik vind het ook heel vroeg.
    Ik ben nu 15 weken zwanger en kan mij dat niet zo snel al herinneren van mijn eerste.

Ik denk dat het ook komt doordat je vanaf het moment dat je opstaat tot 's avonds 1900 uur bezig bent. Je krijgt gewoon geen moment rust met een kleintje van 3 om je heen (=leeftijd van mijn 1e).

En de baarmoeder reageert op alles wat je meemaakt.

Vanmorgen had ik een flinke aanvaring met mijn kind en een uur daarna voelde ik dat nog aan mijn buik…..

Misschien moet ik  toch iets rustiger doen?
    gr Sandra

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct