Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287745 Wie Heeft Er Ervaring Met Vroeggeboortes

• Auteur

hallo,

ik ben nu net 5 week zwanger van ons tweede kindje, ons eerst kindje is in december vorig jaar geboren, 6 week te vroeg, kans op een nieuwe vroeggeboorte is aanwezig bij een volgende, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
    ik moet nog naar de verloskundige/gynacoloog, dus zal het ook zeker daar vragen, hoop op een reactie,

groetjes

#3102872 Quote

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
    Ik had laaste wel van mijn verloskundige gehoord dat als je eerste kindje bijvoorbeeld 2 weken te laat was, je dan grote kans had dat je 2e kindje ook 2 weken te laat kan komen. Maar of het ook met vroeggeboortes zo is? Je zal wel vaker controle krijgen denk ik.
    Veel succes!
    Gr Mickey (30 wk)

#3102881 Quote

Hoi,
    Mijn zoontje was een maand te vroeg en nu ik weer zwanger ben loop ik ook bij de
    gyn. Dat was de vorige keer ook al zo ivm bloeddruk.
    En idd je hebt iets meer kans op vroeggeboorte. Helemaal als het spontaan is gebeurd.
    Maar zekerheid heb je nooit. Het kan maar zo dat bij een 2e zwangerschap je overtijd
    gaat raken. Iedere zwangerschap is anders he?
    Maar nog van harte met je zwangerschap en geniet er lekker van!
    Liefs Melanie (10wkn2dgn)

#3102926 Quote

halo,
    mijn eerste dochter was 5 wken te vroeg( overigens niks aan de hand met haar, helemaal gezond) en dochter nummer twee kwam lekker 1,5 week te laat, dus heb ik 6,5 week langer met die kleine in mijn buik gelopen, ik was het echt zat.
    nu zwanger van nummer 3, 23 weken, ik weet niet wat hij gaat doen, ik hoop dat hij gewoon netjes op tijd komt, ja je hebt het niet voor het zeggen he helaas, groetjes en sterkte en geniet ervan!!
    Noza

#3103002 Quote

Ik vroeg het ook aan mijn vk omdat onze eerste ruim 3 weken te vroeg was, en ze had zelf als ervaring bij haar eigen zwangerschappen dat haar eerste ook 3 weken te vroeg was en nummer 2 hebben ze bij 42 weken gehaald!

Ik ga hier dan ook uit van de volle 42 weken dan valt het nooit tegen 😉

Groetjes
    Chris

#3103007 Quote

Onze eerste kwam al met ruim 29 weken (veeeeeeeeeeeel te vroeg dus) maar de tweede keurig in de 39e week hoor. Tegen ons is gezegd dat de kans op nog een vroeggeboorte 30 tot 40 % was, en gelukkig is het ons een tweede keer bespaard gebleven. Ook met onze eerste (zoontje) gaat het prima ondanks zijn vroeggeboorte en de tweede is een vrolijke meid. Twee schatjes dus, en allebei kerngezond. Want ook dat hoeft niks te zeggen gelukkig…

Geniet er nog maar even van, want ik zat wel al vanaf week 29 'in de startblokken' en werd erg ongeduldig. Uiteindelijk kwam ze pas bij 39 + 1 dus  ben ik 10 weken lang te ongeduldig zwanger geweest, hahaha!

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3104512 Quote

hoi

tevroeggeboortes kan altijd als je er al een heb die te vroeg was, maar het hoefd dus niet de eertse twee van mij zijn inderdaad aaletwee met 35w geboren dus dachte dat deze nu nummer drie ook te vroeg zou zijn, ondackt de veel te vroege harde buiken zit ik   nu op 36w en 3 dagen dus nee die anderen waren eerder weet niet of ik de 40 w red maar die 35w ben ik gepaseert

#3104515 Quote

Hallo,
    mijn zoontje is met 29 weken zwangerschap geboren en ik ben nu bijna op 4 dagen na 29 weken zwanger… Ik moet zeggen eerst was ik echt zenuwachtig en kon ik niet wachten totdat ik 29 weken was maar nu voel ik me heel erg rustig ik wacht alles rustig af. De eerste keer is het gebeurt omdat ik hellp kreeg maar bij elke controle die ik nu heb gehad zag het er allemaal prima uit.

groetjes,
    marike ( 28 weken zwanger van een meisje)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct