Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287747 Wanneer Vertellen

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben. Het is voor mij de eerste keer dus allemaal erg spannend.

Ik vroeg me af wanneer jullie het goede nieuws verteld hebben?
    Ik zou het in ieder geval wel aan een aantal mensen willen vertellen(familie) maar mijn vriend zegt dat hij wil wachten tot ongeveer twaalf weken omdat dat veiliger zou zijn.
    Wat hebben jullie gedaan?
    Ik weet niet of ik het zo lang voor me kan houden!!!!!

Veel liefs Joy

#3102900 Quote

Hè hallo,

Mijn vriend en ik hebben het onze ouders verteld toen ik 8 week in verwachting was.
    Nu ben ik 7 weken zwanger van de 2e en vanavond gaan we het waarschijnlijk vertellen op de verjaardag van mijn schoonmoeder.
    Je moet het vertellen als je er aan toe bent, ben je er nu aan toe, dan vertel je het nu, wil je nog even wachten, ook geen probleem toch?
    Liefs Sanita

#3102903 Quote

hoi, gefeliciteerd!

ik heb het aan de naaste familie en mijn intieme vrienden meteen verteld als het zo uitkwam, kon dat echt niet voor me houden. Maar inderdaad aan de collega's etc heb ik het pas na zo'n 13 weken verteld.

Ik zou het gewoon aan een paar mensen vertellen hoor, het is zo'n groete gebeurtenis en dat moet je toch delen. Bovendien vallen die eerste weken niet mee tenslotte en als je er dan met niemand over kan praten…. Mocht het zo zijn dat het toch fout gaat ( wat vast niet zo is!!!!) dan weten die mensen er ook al van en kun je dát ook weer meer delen en meer betrokkenheid krijgen.

groetjes, mm 23wkn

#3102904 Quote

Hoi Joy,
    Bij mijn eerste zwangerschap hebben we het verteld bij een week of 10. Ook op mijn werk heb ik het toen verteld. Helaas is die zwangerschap misgelopen. Ik was achteraf erg blij dat mensen wisten dat ik zwanger ben geweest, dan begrepen ze ook mijn plotselinge verdriet beter.
    Ruim 3 jaar later raakte ik zwanger van mijn zoontje (nu 1 1/2), Iedereen zat er op te hopen en met ongeveer 8 weken hebben we het aan iedereen verteld.
    Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje en heb het heel vlug verteld, omdat ik me al snel niet goed voelde en omdat ik heel snel positiekleding aan moest. Op mijn werk wist de directeur het zelfs eerder dan mijn familie, maar dat had te maken met de planning voor het nieuwe schooljaar (ik ben leerkracht in het basisonderwijs).
    Ik ben het welmet Sanita eens dat je het moet vertellen als je er aan toe bent. Ik was dat blijkbaar al heel vlug en ik heb er geen spijt van gehad. Bovendien wil je zoiets toch ook van de daken schreeuwen!!!!!!!!!!!!
    Groetjes,
    Patricia

#3102936 Quote

Hoi Hoi,

Wij wilden eerst wachten tot ik 12 weken zwanger zou zijn. Dit omdat als het dan mis zou gaan we niet aan iedereen uitleg hoefden te geven. Maar zoals je hierboven kunt lezen kan dat ook juist fijn zijn.
    We hebben het 10 weken volgehouden. Toen hebben we het aan naaste familie ( zoals ouder broers en zussen ) verteld.
    Ik vond die eerste 10 weken met manlief erg intiem. Samen een groot geheim hebben en dat nog even voor alleen ons tweeen vond ik wel erg mooi hoor. Ook had ik zelf wat tijd nodig om aan het idee te wennen. Ik was nml veel sneller zwanger geworden dan we hadden gedacht.
    Voor mijn zwangerschap rookte ik. Dat ik opeens gestopt was en ook geen alcohol meer dronk was wel erg verdacht. Daarom hebben we het aan familie verteld.

De rest ( werk en vrienden ) hebben we met 13 weken verteld. Achteraf gezien had ik het op mijn werk misschien eerder moeten vertellen. Ik was nml erg moe, maar als ze niets weten kunnen ze ook geen rekening met je houden.

Ik denk dat het heel persoonlijk is wat je doet. Alles kan dus neem je tijd om er goed over na te denken en doe wat jullie zelf het beste/fijnste lijkt.

#3102941 Quote

Hoi

Toen ik eindelijk was zwanger was na 1jr9mnd. Zijn we het meteen de zelfde dag aan een stel ouders gaan vertellen, de dag erna zijn me naar het andere stel ouders gegaan, ik kon mijn mond er echt niet over houden. Ik een paar directe collega's heb ik vrij snel op de hoogte gebracht.
    Toen ik eenmaal 9 wkn zwanger was, en ondertussen de 2e echo had gehad toen zijn we het aan iedereen gaan vertellen. Vond het zo moeilijk om mijn mond te houden.
    Ik ben dan ook wel een type dat als het fout mocht gaan, ik toch wel heel graag mijn verhaal kwijt zou willen, iedereen had voor die tijd ook altijd meegeleefd, en heb dat altijd als erg prettig ervaren.
    Maar je moet het pas vertellen als je het zelf wilt en er aan toe bent.

Groetjes Carol 21wkn3dgn

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102943 Quote

wij hebben het direkt verteld zodra we het zelf wisten……niet aan iedereen maar wel aan naaste familie ook mijn zoontje van 8 jaar was bij de test aanwezig tenminste thuis dan…en toen kwam hij er natuurlijk snel achter omdat we door het dolle heen waren.
    Ook al hebben wij het dan niet direkt aan iedereen verteld daar zorgde hij wel voor …..hij vertelde tegen iedereen die hij tegen kwam dat hij grote broer ging worden ook aan wilde vreemde whahahha wat wel lachuh was ook.Ik ben van mening maar dat is natuurlijk ieder voor zich ….als er dan iets fout mocht gaan waar je niet vanuit ga en niet hoopt.dat je dan als je verteld van ik heb een miskraam gehad niet de vraag krijg van owwwwww was je zwanger dan je hoeft niet alles dubbel uit te leggen maar dat is ieder voor zich vind ik je moet het gewoon vertellen wanneer het jullie uitkomt en het beste lijkt.
    Ik heb het wel origineel gedaan vind ik zelf ik heb namelijk een trui waar op staat       "i'm not fat just pregnant"     en daar gingen we mee naar mensen toe die ik het wilde vertellen.En nog hadden mensen het niet direkt door terwijl het een sweeter is en bijna 30 graden warm was;-)

Groetjes en succes met vertellen wanneer dan ook

#3102944 Quote

wij hebben het direkt verteld zodra we het zelf wisten……niet aan iedereen maar wel aan naaste familie ook mijn zoontje van 8 jaar was bij de test aanwezig tenminste thuis dan…en toen kwam hij er natuurlijk snel achter omdat we door het dolle heen waren.
    Ook al hebben wij het dan niet direkt aan iedereen verteld daar zorgde hij wel voor …..hij vertelde tegen iedereen die hij tegen kwam dat hij grote broer ging worden ook aan wilde vreemde whahahha wat wel lachuh was ook.Ik ben van mening maar dat is natuurlijk ieder voor zich ….als er dan iets fout mocht gaan waar je niet vanuit ga en niet hoopt.dat je dan als je verteld van ik heb een miskraam gehad niet de vraag krijg van owwwwww was je zwanger dan je hoeft niet alles dubbel uit te leggen maar dat is ieder voor zich vind ik je moet het gewoon vertellen wanneer het jullie uitkomt en het beste lijkt.
    Ik heb het wel origineel gedaan vind ik zelf ik heb namelijk een trui waar op staat       "i'm not fat just pregnant"     en daar gingen we mee naar mensen toe die ik het wilde vertellen.En nog hadden mensen het niet direkt door terwijl het een sweeter is en bijna 30 graden warm was;-)

Groetjes en succes met vertellen wanneer dan ook

#3102946 Quote

dit is een heel persoonlijke keuze en er zijn natuurlijk heel veelmiddenwegen. Van het vertellen aan alles en iedereen of an helemaal niemand en alles wat daar tussen zit.

Met 8 weken heb ik het aan mijn moeder vertelt. Mocht er iets mis gaan (en mijn statistieken geven aan 50%) dan wil ik zonder al te veel uitleg mijn moeder kunnen bellen, zodat zij naar de kids kan komen.

Sommige mensen daar wil ik een miskraam gewoonweg niet mee delen en dus heb ik daar zeker in het begin ook geen zwangerschap mee.

Onze dochters is natuurlijkw at lastiger. Zij krijgen ongemekrt heel veel mee, maar de belasting van een msiskraam is heel heftig voor meisjes op die leeftijd. Maar ja een van mijn zwangerschappen eindigde met 18 weken,en zo lang is het gewoonweg niet te verbergen.

Moet wel zegen dat toen mijn schoonzusje haar laatste zwnagerschap al met 5 weken meedeelde ik een enorm naar gevoel in mijn buik kreeg. Wat het  precies was weet ik niet. Misschien de wijze waarop ze het vertelde, het haar kan niets gebeuren verhaal. Misschien heb ik aangeveold dat hetniet goed zat. In ieder geval had ze anderhalve week daarna een miskraam en zehadhet werkelijk iedereen al vertelt. Tot en met die onbekende buurvrouw op de hoek. Later zei ze dat ze nu snapte waarom wij et altijd veel later vertellen.

Maar ikben van mening het moet gewoon ieders eigen keuze zijn, doe waar je je goed bijvoelt.

miep

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct