Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287750 Vandaag Positief Getest Woehoe Maar 1 Nov Verhuizen Kan Verf Geen Kwaad

• Auteur

Dag dames,

Na klussen sinds begin februari hebben we vandaag eindelijk positief getest!!! maar liefst 3x want ik kon t gewoon niet geloven!
    Ik ben dus nog maar net zwanger, en uitgerekend 03-07-07. Mijn vraag is..
    Ik ga volgende week verhuizen.. en we moeten een hoop dingen doen nog.. verfen.. veel versjouwen enz enz..

Iemand een idee als dit kwaad kan?

#3102910 Quote

als je niet gaat staan sneufen boven de emmer verf haha kan het geen kwaad hoor.
    ik heb ook gewoon geverft muur en haar haha dus nee kan geen kwaad.
    kussies vero

#3102917 Quote

Proficiat meid!!!
    Ik heb gelezen dat verf op waterbasis (latex, muurverf) niet schadelijk is, maar lak (voor de deuren en kozijnen en zo) wel.
    Dus alleen de muren verven en de rest aan anderen overlaten!!!

Geniet maar lekker van je zwangerschap!

Groetjes,
    Dyonne
    mama van Dylano (4) en 33 weken zwanger van 2e

#3102932 Quote

Gefeliciteerd!!!!!!

idd kan verf op waterbasis geen kwaad. Lak wel ( zit terpentine in ). Dus wel een muurtje witten, maar niet de kozijnen lakken. Dat laat je gewoon lekker iemand anders doen en ondertussen goed ventileren. Zolang je ventileert en je niet met je neus boven de verfpotten gaat hangen, kun je volgens mij zelfs gewoon in de dezelfde ruimte aan de gang.

Sjouwen zou ik effe mee uitkijken. Straks krijgt je rug het al zwaar genoeg, zou een beetje zonde zijn als je nu al spit ofzo oploopt. Als je toch gaat tillen, goed door je knieeen.

Succes

#3102954 Quote

Toen ik zwanger werd- waren we met verbouwing bezig. Dus ik stond ook
    te graven, schepen, verven, lijmen, schuren. Van begin- wist it het
    niet, en daarna deed il wat rustig aan, maar toch wilde ik mijn
    deelname leveren:)

#3102959 Quote

Inderdaad voorzichtig zijn met lak. Ik heb het wel gedaan, omdat ik het leuk vond om het kamertje zelf te doen, maar ik heb met zo'n neus-/mondkapje gewerkt. Niet echt ideaal als het buiten 30 graden is, maar dan adem je al die stoffen in ieder geval niet in.

Veel plezier!!

groetjes Danique
    35w2d

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102964 Quote

Haaiii! Nou gefeliciteerd zeg, leuk!

Ik heb met een bolle buik gewoon geverfd, meubeltjes, muren!
    De ramen wagenwijd open en gewoon niet uren boven die pot verf gaan hangen! 😉
    Met een mondkapje kan ook.

Uiteraard moet je gewoon geen extreme dingen doen, niet 50 kg proberen te tillen ofzo!

– Succes met de verhuizing, is ook altijd een heftig gebeuren!!!!!

#3102965 Quote

Haaiii! Nou gefeliciteerd zeg, leuk!

Ik heb met een bolle buik gewoon geverfd, meubeltjes, muren!
    De ramen wagenwijd open en gewoon niet uren boven die pot verf gaan hangen! 😉
    Met een mondkapje kan ook.

Uiteraard moet je gewoon geen extreme dingen doen, niet 50 kg proberen te tillen ofzo!

– Succes met de verhuizing, is ook altijd een heftig gebeuren!!!!!

#3102966 Quote

Allereerst gefeliciteerd !

Je hebt ook lak verf op acryl (water ) basis, deze kun je wel gebruiken.
    En inderdaad ook latex kan gewoon. Wel alsnog goed ventileren.
    Lakverf op terpentine basis zou ik gewoon helemaal vermijden, zeker in het begin van de
    zwangerschap. En ook niet met een mond-neuskapje want dit houd alleen stof tegen ,of je moet
    een proffesioneel "3M masker" aanschaffen.
    Succes !

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct