Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

287750 Vandaag Positief Getest Woehoe Maar 1 Nov Verhuizen Kan Verf Geen Kwaad - pagina 2

• Auteur

Toen ik zwanger werd- waren we met verbouwing bezig. Dus ik stond ook
    te graven, schepen, verven, lijmen, schuren. Van begin- wist it het
    niet, en daarna deed il wat rustig aan, maar toch wilde ik mijn
    deelname leveren:)

#3102932 Quote

Gefeliciteerd!!!!!!

idd kan verf op waterbasis geen kwaad. Lak wel ( zit terpentine in ). Dus wel een muurtje witten, maar niet de kozijnen lakken. Dat laat je gewoon lekker iemand anders doen en ondertussen goed ventileren. Zolang je ventileert en je niet met je neus boven de verfpotten gaat hangen, kun je volgens mij zelfs gewoon in de dezelfde ruimte aan de gang.

Sjouwen zou ik effe mee uitkijken. Straks krijgt je rug het al zwaar genoeg, zou een beetje zonde zijn als je nu al spit ofzo oploopt. Als je toch gaat tillen, goed door je knieeen.

Succes

#3102929 Quote

en vooral goed ventileren.

miep

#3103003 Quote

He Juffie en Hilde, nu ben ik ook nieuwsgierig:  heb ook een kunstacademie doorlopen (ook eerstegraads docent)! Waar zaten jullie? Ik in het prachtige overijsselse Kampen, ben in 2002 afgestudeerd!

Wat betreft verhuzien en schilderen: hulptroepen inschakelen en delegeren en veel ventileren zijn de  magische woorden! Ik moet er zelf ook nog aan geliven, we verhuizen als ik 33 weken zwanger ben….. Fysiek ben ik nu al niet meer in topvorm (ben nu bijna 25 weken), dus ik sjouw niet en behangen en verven, ik moet het nog zien!

Alhoewel, bij de eerste heb ik met een buik van 26 weken de muren van de gang en het toilet nog van een nieuwe kleur voorzien, was opeens nodig vond ik! En daarna nog alle meubeltjes voor de babykamer opgeknapt en afgelakt (wel met verf op waterbasis, scheelt toch). Ach, gewoon goed naar je lichaam luisteren en verfdampen en sjouwen zoveel mogelijk vermijden.

Succes met de verhuizing!
    Groetjes vis78/Dionne

#3103004 Quote

he vis,

Ik in Arnhem. Afgestudeerd in 2000

#3103013 Quote

Zo ist Vis!

Wat ik me trouwens afvraag…..wat zijn dan daadwerkelijk de gevolgen van deze zéér gevaarlijke verfluchten????

Of weet eigenlijk niemand dat! Maar wel dat het slecht is!?

Zoals ik al zei, volgens mij moet je niet gaan verf/lijmsnuiven maar verder ist wellicht ietwat overdreven? (of ben ik dan weer te makkelijk)

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3103016 Quote

Allereerst gefeliciteerd!!!

Ik hoop dat je heel erg van je zwangerschap gaat genieten!
    Ik heb nog een HELE goeie tip voor jou!
    Afgezien van goed ventileren is er nog een handigheidje!
    En dat is:

Als je geverft hebt met verf op terpentine basis of
    familie daarvan. Kun je na de tijd een schaaltje VOLLE MELK
    in die kamer neerzetten!

De melk haalt de verfgeur uit de lucht, het werkt echt.
    De melk wordt  voor namelijk niet echt verkeert maar verandert van
    textuur. Na een dag is het net yoghurt of kwark!
    En dat goei je gewoon weg!!! Weg geur!!!

Maar doe wel rustig aan
    Groetjes
    Hanna
    25wk 1dg

#3103037 Quote

Ben je mal, nee hoor!! Verven, tillen, sjouwen, druk doen, niks voor een zwangere vrouw toch??? Als er ÉÉN periode in je leven is waarbij je puur geoorloofd alles van je af kunt schuiven en je iedereen mag 'misbruiken' voor alle klusjes die er bij een verhuizing/verbouwing komen kijken is het wel tijdens je zwangerschap. Beetje delegeren, broodjes smeren voor de harde werkers, verfkleurtjes uitzoeken. Heeeeeeerlijke periode!

Gefeliciteerd en geniet ervan!!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen