Ben eigenlijk een novembermamma, maar toch stiekem een oktobermamma geworden. Was op 9 november uitgerekend van mijn eerste, maar ik ben eerder ingeleidt i.v.m. zwangerschapshypertensie.
Dinsdag 24 oktober om 08.30 werde mijn vliezen gebroken in het ziekenhuis. Ik kreeg hierna een soort van vetertje ingebracht om de weekheid van de baarmoedermond te vergroten en tegelijk werd een weeeninfuus aangesloten. Al heel snel kreeg ik goede weeen en om een uurtje of 13.00 bleek dat ik al 9 cm ontsluiting had!!! Ze geloofden het echt niet die verloskundigen daar!! Om 13.45 mocht ik mee gaan persen, daarvoor had ik de persweeen weg moeten puffen omdat het hoofdje nog wat in moest dalen!! Om 14.10 is onze dochter Demi Bo Hendriks geboren (50 cm en 7 pond, 37+5 weken).
Echt een enorm snelle bevalling!! Alles ging heel erg voorspoedig, tuurlijk deed het pijn maar had me de hel voorgesteld en dat was het niet.
Moest eigenlijk 48 in het ziekenhuis blijven voor controle, maar omdat het zo goed ging met Demi en mij zijn we vanmiddag al ontslagen en nu heerlijk genieten!!!
liefs Mia