Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

lijnen??

• Auteur

hoi alle aankomende mamma's

ik heb een vraagje het wordt gezegd dat lijnen natuurlijk niet goed is tijdens de zwangerschap. Maar dat je best op je eten mag letten en dat je moet zorgen
    dat je de nodige vitamines en koolhydraten binnen krijgt.
    Iemand ervaring hiermee of goede raad??

ik wil namelijk niet al te veel aankomen tijdens de zwangerschap..

groetjes Destiny

#3106259 Quote

Hi,
    Ik zou gewoon normaal eten, niet meer en niet minder.
    Ik ben tijdens mijn zwangerschap bijna 20 kilo aangekomen, dit door teveel snoepen.
    Gemiddeld kom je zo'n 12 kilo aan.
    Succes ermee.
    X

#3106271 Quote

Hallo

In het begin was ik ook 'bang' om veel aan te komen. Maar lijnen is echt niet goed. Als je gewoon blijft eten en niet te veel toegeeft aan snoep en vet, dan valt het allemaal best mee. Bij mij tenminste wel. Ik heb tot 30 weken erg opgelet met eten en voornamelijk verantwoorde dingen gepakt. Vanwege het aankomen, maar ook voor de beeb. Ook ben ik blijven sporten, nu nog 2x per week. De laatste tijd ben ik niet meer zo bang om aan te komen (sterker nog, ik was bang dat er te weinig aan kwam…) en ook met meer snoepen blijft mijn gewicht goed. Je verbruikt ook meer vanwege de beeb. Ik geloof 300 kcal per dag. Met ruim 33 weken ben ik nu 6 kilo aangekomen
    (da's wel weinig, vind ik nu. Ik zou graag meer reserve hebben voor na de bevalling. Maar wat kan ik nou meer doen dan gezond eten???)

Trouwens, als je gezond eet, niet te veel snoept en toch aankomt, dan kan je er gewoon niks aan doen. Misschien is het wel vocht en dat ben je waarschijnlijk zo weer kwijt.

Veel succes! Enne… Geniet ook van je zwangerschap!

#3106283 Quote

Hoi,

Je moet zeker niet gaan lijnen tijdens de zwangerschap! Hierdoor kunnen afvalstoffen vrij komen en je ongeboren kindje "aantasten"! Dan is die lijn opeens niet meer zo belangrijk hoor!

Let er gewoon op en je hebt nog een heel leven na de geboorte om weer op je oude gewicht te komen!

Veel plezier met je zwangerschap!
    Oh enneh…. met mijn eerste zwangerschap 31 kg aangekomen   maar zeker door het te vele snoepen (verslaafd aan chocolade), maar echt een kanjer van een dochter gekregen!!

Groetjes   Sandra
    (24 wkn 6 dgn)

#3106307 Quote

Echt niet gaan lijnen. Daardoor komen er idd stoffen vrij die schadelijk zijn voor je kindje. Gewoon normaal eten en niet teveel snoepen. Blijven bewegen. Eigenlijk wat je "normaal" ook behoort te doen. Enne.. over dat aankomen… je hebt er niet altijd wat over te zeggen hoor. Zeker als je vocht vasthoudt en/of bijvoorbeeld veel moet rusten ivm bepaalde klachten.
    Groetjes V.

#3106346 Quote

Bedenk ook dat je na de bevalling ook meteen een x aantal kilootjes kwijt bent: de baby, placenta, vruchtwater, maar ook extra vocht wat je vasthoudt en eruit plast/zweet. Als je borstvoeding geeft (dan  moet je trouwens nog niet gaan lijnen), verlies je ook vanzelf weer wat kilootjes.
    Ik ben nu 40 weken en ben totaal 4 kilo aangekomen, maar heb genoeg vetreserves,  niks om jaloers op te zijn!  Ik heb geprobeerd zo gezond mogelijk te eten, maar snoepen vind ik er ook gewoon bijhoren! Lijnen doe ik wel na de borstvoedingsperiode, welke ik trouwens ook zo lang mogelijk ga proberen te rekken, om nog wat extra vet kwijt te raken.
    Bij mijn dochter (nu 3,5) was ik 12 kilo aangekomen en dit was ik na 3 maanden alweer kwijt. Helaas zijn er in de periode daarna wat stresskilootjes bijgekomen. Die wil ik dus ook kwijt! Maar ik geef mezelf wel de tijd ervoor: 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren, was het toch?

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3106367 Quote

bedankt allemaal voor de reacties,

ik heb inderdaad ook gelezen dat je veel kilos kwijtraakt
    en vooral met borstvoeding dan schijnt het er helemaal afvliegen…maar dan
    krijg je toch hele slappe borsten zodra je er mee stopt??

#3106369 Quote

Je borsten maken met de borstvoeding heel wat mee en ze kunnen zeker slap zijn zodra je met de borstvoeding stopt. Bij de meeste vrouwen worden de borsten na een paar maanden weer wat steviger.
    Maar wat is nu belangrijker? Een gezond kindje of wat uitgezakte borsten? Mijn moeder zei altijd 'als je lichaam je lief is, kun je beter geen kinderen krijgen'.  Zwanger zijn  is een behoorlijke aanslag op je lichaam en natuurlijk kun je door voorzorgsmaatregelen (gezond eten) en sporten je lichaam in goede conditie houden, maar ik vraag me af of het ooit nog zo wordt als daarvoor. Toen ik de keuze maakte om zwanger te willen worden heb ik me dit goed gerealiseerd. En ik vond/vind een kindje toch belangrijker. 🙂

#3106410 Quote

Ik heb mijn dochter 6 maanden borstvoeding gegeven, had voor de zwangerschap een stevige E-cup, tijdens de borstvoedingsperiode een F-cup (mijn borsten bleven overeind staan als ik op mijn rug lag!)  en daarna weer mijn oude, vertrouwde stevige E-cup.
    Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat je slappe borsten krijgt. Wel regelmatig oefeningen doen!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct