Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

harde buiken; wat is dat?

• Auteur

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe harde buiken precies aanvoelen. Ik vraag me namelijk af of ik daar soms last van heb. Het voelt als een zware druk op mijn onderbuik. Het gevoel dat je zoiets hebt van pfffffffffff. Wel heb ik al die tijd al veel last van mijn blaas. En ik moet veel plassen. Toch was mijn urine constant goed. Mijn kindje schopt ook vaak tegen mijn blaas. Maar toch vraag ik me af of dit dan nu mijn blaas in of dat het wat anders is. Dus een harde buik. Maar ja ik weet dus niet hoe dat voelt.

Ik ben nu 28 weken en 6 dagen zwanger

#3106268 Quote

ja wel moeilijk uit leggen
    je voelt het ook aan de buitenkant van je buik voelt zo hard als en bal
    en het zijn samentrekkingen van je baarmoeder,en oefenween
    als je het te vaak heb moet je eht echt rustiger aan doen
    hoop dat je er wat aan heb en anders even googlen
    gr marijke 27 weken

#3106269 Quote

Dag Lapata

Een eental weken geleden had ik ook die vraag. Maar het is echt zo: als je ze hebt, dan herken je ze! Dat had ik tenminste. Als ik een harde buik krijg, dan heb ik een trekkerig gevoel in heel mijn buik, zo hoog als mijn baarmoeder is. Het wordt dan ook helemaal hard. Normaal kan je in je buik duwen om te kijken of je je beeb voelt, maar dan gaat het niet. Dan is 'ie helemaal hard. Bij mij soms ook scheef…
    Ze doen iig geen pijn als het goed is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes,
    Rosanne, 33+2

#3106272 Quote

Hallo allebei,

Bedankt voor jullie reacties. Nou dan weet ik bijna zeker dat het geen harde buiken zijn. Dan ga ik morgen maar even de urine laten testn voor de zekerheid. Waarschijnlijk zal er niets zijn en hoort het er allemaal bij maar aangezien het de eerste zwangerschap is en ik in het verleden veel last van blaasontstekingen heb gehad ga ik toch maar ef. Bedankt in ieder geval

groetjes

#3106285 Quote

hai,

Pffff harde buiken….. waardeloos! Heb ze regelmatig. Tis dan inderdaad net een keiharde bal. Voel het zo opkomen. Te druk en dan is de buik hard tot aan bovenaan mijn buik (baarmoeder).

Sterkte ermee,
    groetjes   Sandra
    (24 wkn 6 dgn)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct