Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

WAT GAAT DE V.K BIJ DE EERSTE AFSPRAAK ALLEMAAL DOEN?

• Auteur

Hallo Allemaal,

Ik ga vandaag een afspraak maken bij mijn V.K.Ik weet niet of ik vroeg ben,want ik ben vandaag precies 6 weken zwanger,van de eerste.Maar wat gaan ze bij de eerste afspraak allemaal doen?en om de hoeveel weken moet je dan weer terugkomen?

Liefs Bernicee(6w,zwanger eerste kindje)

#3106297 Quote

hoi

de eerste vk bezoek is meestal pas met 12 weken,
    als je zoals jij eerder gaat dan krijg je info mee
    en ze zal je vragen gaan stellen,
    zoals komen er ziektes voor in je familie enzo,
    verder doen ze nog niks,
    mischien je bloedprikken, of urine nakijken

hartje kunnen ze pas horen vanaf 12 weken

groetjes riana

#3106301 Quote

Hoi,

Ja heb net een afspraak gemaakt voor als 11 januari dan ben ik precies 2 maanden zwanger,en ik krijg inderdaad zo n vragenlijst opgestuurd die ik moet invullen geloof ik en dan zal ik inderdaad ook wel bloed moeten prikken etc.
    Moet je dan bij 12 weken opnieuw weer komen dan voor een echo?

Liefs Bernicee xxxxxx

#3106305 Quote

Hoi

Gefeliciteerd met je zwangerschap !!Wat zal   er een hoop door je geen gaan !!
    Zelf ben ik 18 weken zwanger nu ,zo gauw als je weet dat je zwanger bent moet je vk bellen,bij ons tenminste omdat ze hier erg druk zijn ,ik mocht eerste keer komen met 8weken en 3dg .
    Wat doet ze dan ?
    Hele lijst vragen (erfelijkheid ,drugs,alcohol ,allergien ,enz enz )
    Bloeddruk meten ,gewicht ,bloed geprikt   en als laatste een echo maken (bij ons zag je toen alleen het hartje verder niets maar daar ben je dan al zo blij mee!
    Verder krijg je veel info mee(kraamzorg,gym ,algemene info ,)
    Wens je een goede zwangerschap toe,geniet ervan

Groetjes Esther

#3106306 Quote

Zo te zien gaat het bij elke VK anders. Bij mijn VK werd de eerste afspraak een echo gemaakt om te kijken hoe ver ik toen was. Was 7.3 weken. En er werd summier info gegeven. De keer erop kregen we meer informatie en werd een vragenlijst ingevuld over ziektes, families e.d. De afspraak aarna kregen we weer een echo.
    Gewoon even vragen als je belt om die afspraak te maken.
    Groetjes V.
    37 weken en 5 dagen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct