Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

nog een echo

• Auteur

Hai,

ik ben nu 17 weken + 2 dagen en heb al drie echo's gehad. niet om medische redenen, maar gewoon voor de lol. M'n volgende is op 19 januari (20wkn echo). De verloskundige moest eerst overleggen of het OK was dat ik nog een echo kreeg (niet vergoed, dus eigen kosten) en dat was uiteindelijk OK. Ze zei vanmorgen 'het is niet gebruikelijk dat er voor de 20 wkn echo al 3 echo's zijn gemaakt.. Maar dan denk ik… ben ik dan de enige die m'n kindje graag wil zien? Ik wil graag zien hoe hij/zij ligt te bewegen. Hebben jullie dit niet?

Maar in ieder geval, alles leek goed te zijn. Hij/zij lag lekker te bewegen en te drinken. we hebben een mooie foto meegekregen waarop hij/zij recht in de 'camera' kijkt. echt supermooi. Ik zou ipv een huur-doptone wel een huur-echoapparaat willen!

groetjes, Linda

#3106336 Quote

Hallo!

Hier nog een Linda die graag haar kindje ziet,hi,hi,hi. Ik ben morgen 12 weken zwanger en ik heb onze lieve kleine gup ook al een twee keer gezien en volgende week zien we hem/haar weer tijdens de nekplooimeting! Mijn man en ik zouden eigenlijk onder behandeling gaan in het ziekenhuis omdat het allemaal niet zo vlotte, maar vlak voor de behandeling bleek het toch nog op de "ouderwetse" manier gelukt te zijn. De eerste echo die we kregen was om te kijken hoe ver we waren( dit was bij 8 weken en 3 dagen) De gynaecoloog die ons zou behandelen heeft bij ons afrondingsgesprek voor de gein nog een echo gemaakt! Zolang het geen kwaad kan voor de baby vinden wij het absoluut geen straf,hi,hi,hi. En bij de 20 weken krijgen we weer een echo, de gewone screeningsecho. Dus je bent echt niet de enige die haar kleintje graag bewondert!

Groetjes, Linda

#3106338 Quote

he hallo

ja het zien bewegen willen we allemaal wel, maar ik denk dat je zowiezo al blij mag wezen dat je al zoveel echo's heb gehad zonder dat je medische indicatie hebt. Ik heb mijn 1e met 10 weken gehad dat was mijn eerste bezoek aan de VK   de 2e met 18 weken (dat was mijn 20 weken echo) daartussen ben ik maar 1x naar de VK geweest dus jij zit al op een heel ander schema als de meeste van ons.
    Wacht maar tot je dadelijk beweging voelt dat is pas echt leuk (totdat het kind echt groot en sterk wordt 🙂 )
    Toevallig heb ik er vorige week wel weer een gehad (30 weken) maar dat was voor de stagaire een mooie oefening. Is wel onwijs leuk om dat nog een keer te zien al is het nu wel lastiger omdat je kind niet meer volledig in beeld past.

Succes verder met je zwangerschap

gr
    mirinda

#3106341 Quote

Hoi,
    Bedankt voor jullie reacties.   wilde nog even zeggen dat ik de eerste echo heb gehad met 9 weken, om de termijn vast te stellen. De tweede met 12 weken, omdat ik toen ineens niet meer moe was en geen honger meer. ik maakte me zorgen.. En vandaag de derde, omdat ik niet kon wachten tot januari 🙂 Maargoed, jullie hebben het dus ook, dus het ligt niet aan mij!

thx en jullie ook veel succes met je zwangerschap!!
    Linda

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct