Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

de geur en het bereiden van vlees, vreselijk!!!!

• Auteur

hallo meiden,

ik ben bijna 15 weken zwanger, en best misselijk geweest en nog….
    maar het bereiden van vlees en de geur er van vind ik nu momenteel echt vreselijk!
    het ergste heb ik wel gehad, dacht ik….
    met de rest van eten gaat het, maar van vlees ga ik gelijk over m;n nek!!
    terwijl als ik niet zwanger ben, lust ik graag vlees.
    bij m'n eerste zwangerschap had ik daar helemaal geen last van……
    maar nu!!!!   hihi
    vind het wel erg rot want mijn man staat nu s'avonds zelf zijn eten klaar te maken, na een lange werkdag….
    wie heeft hier ook zo'n last van, en heeft misschien tips voor mij..???
    voel m'n eigen nou niet echt een goeie vrouw zeg maar, voor mijn gezin.
    please help!!!!
    veel liefs en probeer allemaal te genieten van jullie zwangerschap!!! ( ondanks soms de minder leuke dingen die er bij komen kijken hahaha!!!)
    groetjes zonneveld

#3106343 Quote

Hoi Zonneveld,

Ik ben op dit moment 10 weken zwanger en ik heb het zelfde als jij…. De geur van vlees doet mn maag draaien en hup hang ik weer boven de pot…

Ik heb zelfs mn vriend in de keuken zijn eten laten eten (kalkoen) en niet aan de eettafel  omdat ik ziek werd van de geur!!

Ik heb helaas geen tips voor je! mn vriend kookt nu gewoon als er vlees gegeten wordt!!

Hopelijk wordt het minder!

Groetjes Diana

#3106372 Quote

Bij mij is het precies omgekeerd. Ik ben nu 20 weken zwanger en al tien jaar vegetarisch. In de eerste drie maanden kreeg ik juist ontzettend trek in vlees, met name die lekkere HEMA-worsten. 😀 Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog niet aan toe heb gegeven en dat de meeste gekke trek wel weg is.

Ik ben wel ziek geweest van warm eten in het algemeen.  Zodra je het staat te koken heb je al gegeten! Sterkte!

#3106375 Quote

hoi hoi,

tja, ik heb maar 1 tip voor je eigenlijk, laat iemand anders het vlees bereiden, er is helaas weinig te doen tegen de geur, ik heb dat de eerste 4 maanden gehad. en toen was het over.
    helaas ben ik wel misselijk gebleven, ik heb het voornamelijk met uitlaatgassen, is normaal gesproken geen lekkere geur maar als ik langs auto's fiets is het een groot probleem, en ik heb zelf ook geen rijbewijs.
    helaas ben ik een uitzondering want de misselijkheid en het overgeven is nog steeds niet over. denk dat dat wel aanhoudt tot aan de bevalling, ik ben nu namelijk 33 weken +2.
    wel een goede tip bij misselijkheid, koude lucht, pepermunt en pepsi.
    die werken bij mij best goed, er zijn ook medicijnen voor : emesafene, kun je bij je HA halen. helaas werken die bij mij ook niet en de bijwerkingen zijn ook niet leuk. ik kreeg last van hoofdpijn en enorm veel winderigheid ( erg leuk als je in de binnenstad loopt grr).
    dus ik accepteer het maar gewoon en verlang naar de dag dat  de baby er is.

succes, hoop dat je iets aan mijn tips hebt.

groetjes Miranda 33 weken +2

#3106376 Quote

Dat had mijn zus ook. Bakkerspratjes of niet zij heeft dochters gekregen

#3106378 Quote

hallo mensen,

Misschien een tip voor iedereen die misselijk is. Haal eens zwangerschapgranules van VSM. Die helpen erg goed en je bent de hele dag eigenlijk niet meer misselijk.
    Wie weet hebben jullie er wat aan.

Groetjes:
    zwanger moedertje 5 wkn+3dgn zwanger

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3106381 Quote

hai ruzaldo,

weet niet precies wat je bedoelt met bakerspraatjes maar denk dat het gaat over dat als je zoveel misselijk bent dat je dan een meisje krijgt. ik heb dat praatje wel eens gehoord. zeg het maar als je iets anders bedoelt.
    ik weet ook niet of het waar is en trek me eigenlijk niks aan van bakerspraatjes, maar ik krijg wel een meisje.

groetjes Miranda 33 weken +2

#3106387 Quote

hallo,

Ik denk niet dat het waar is dat je misselijk bent en blijft dat
    je een dohter krijgt want ik heb een dochter gekregen
    maar niet een keer misselijk ik was allleen moe dus.
    Ik denk dat bakkerspraatjes zijn.Maar niet iedereen
    is het zelfde toch.

Groetjes Belinda moeder van Marissa 18-05-06

#3106404 Quote

hallo meiden,

allemaal bedankt voor jullie reactie!!!!
    hahaha, moest er ook wel om lachen hoor!
    leuk hoor, van die leuke reacties krijgen.

toen ik gister dit bericht had geplaatst, heb ik daarna vreselijk overgegeven!!
    mijn man was namenlijk beneden aan het koken, en dat werd mij teveel( als je bergrijpt wat ik bedoel, haha)

ik heb al een zoon, en als die praatjes misschien kloppen dan zou het wel leuk zijn hoor, een meisje!!
    maar een zoon is ook geweldig!!!
    met de 20 weken echo vragen we waarschijnlijk naar het geslacht, ben benieuwd!!!
    het is absoluut geen pretje misselijk zijn, maar heb het er toch graag voor over!!!
    nogmaals bedankt voor jullie mailtjes!!
    en jullie ook sterkte, en geniet van jullie wondertjes!!!
    liefs zonneveld

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct