Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wéér verkouden

• Auteur

Hallo allemaal,

3 weken geleden ben ik een weekje ziek geweest, ook niet naar m'n werk geweest. Geen koorts gehad, wel iets verhoging. Ik had dit al ruim een jaar niet gehad, dus op zich mocht het ook wel weer eens.. 1 keer griepje in het jaar is niet schokkend..  Nu ben ik  dus alweer 2 dagen goed verkouden en ik vraag me af of dat geen kwaad kan voor m'n kindje? Ik heb wel eens gehoord dat hij/zij er juist antistoffen van krijgt…. maar twee keer zo snel achter elkaar lijkt me niet goed? Zijn jullie ook vaker verkouden of grieperig sinds je zwanger bent? Buiten dit heb ik nergens last van gehad, dus misschien is dit m'n straf

Hoor graag of jullie dit herkennen!

Groetjes,
    Linda

17 wkn, 4 dgn

#3106423 Quote

Hoi!

Sinds ik zwanger ben pik ik gezellig zo ongeveer elk virusje mee dat voorbij komt en als ik ziek ben blijft het ook veel langer hangen dan eerst, heb meer tijd nodig om te herstellen. Vervelend! En dat terwijl ik gezonder en regelmatiger leef dan ooit… Heb nu  2 keer flinke buikgriep gehad en 2 keer een stevige verkoudheid met slapeloze nachten door een dichte neus (ben 32 weken zwanger). Volgens mijn verloskundige kan het geen kwaad voor het kindje, dat ziek zijn  gaat vooral 'ten koste van jezelf', dus je moet goed voor jezelf zorgen en lang genoeg rust nemen om te herstellen, ook al duurt dat wat langer dan normaal. Het schijnt ook normaal te zijn dat je sneller allerlei ziektes  oppikt  als je zwanger bent omdat je weerstand lager is omdat je lichaam het druk heeft met je kindje.

groetjes,
    Anna

#3106477 Quote

hoi hoi

wat herkenbaar! ik ben zelf ook iemand die nooit ziek is, zelfs nooit verkouden. maar sinds ik zwanger ben, ben ik bijna alleen maar ziek! ik heb al 2 keer een week buikgriep gehad, overgeven en nog es overgeven. en nu ben ik strontverkouden, alles zit vol. zere keel,niet kunnen slapen, hoofdpijn. en dat met oud&nieuw. bah, bah…
    iemand nog tips?

liefs marjolein

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct