Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zkh bevalling in ander deel Nederland

• Auteur

In eerste instantie wil ik graag thuis bevallen maar mijn man ziet dit niet  zitten (heeft het boekje van Kluun " Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" gelezen).
    Maar ik heb weer niets meer zo'n ziekenhuis…

Een van mijn beste vriendinnetjes heeft aangeboden om bij haar in het zkh te bevallen (zij is hoofd van die afdeling). Ze zal dan ook zelf  assisteren bij de bevalling en daarna zal ze met volledig vertroetelen.
    Enige nadeel is dat ik 45 min. rijden bij haar vandaan woon.
    Ik vind het een hele eer dat zij dat wil doen en ik wil het ook heel graag daar bevallen maar veel mensen die ik het vertel kijken me heel raar aan.  Heel dat eind rijden als de bevalling eenmaal begonnen is, dat doe je toch niet?

Zijn er mensen die ook zoiets gedaan hebben of op enige manier ervaring hebben met bevalling wat verder weg van huis?

Ik hoor graag jullie verhalen!

#3106428 Quote

hoi,

Meestal ga je pas naar het ziekenhuis als je ontsluiting wat verder gevorderd is. Je kunt met je vriendin afspreken wanneer je het beste die richting op kan komne. IN het begin zijn de weeën niet zo heftig (meestal) en beter in een auto uit te zitten dan op het eind./ Tenminste bij een gemiddelde bevalling. ALs het snel gaat red je het zoieze niet to welk ziekenhuis dan ook.
    Bij de eerste moest ik naar het ziekenhuis omdat er geen huisarts was die mijn bevalling kon doen. Ik ben toen naar het ziekenhuis gebracht en dat duurde al met al ook zo'n 45 minuten. Direct in het ziekenhuis kon ik al persen.

Het lijkt me vooral heerlijk dat jouw beste vriendin er is en omdat zij weet wat je wel en niet wilt kan zij de verloskundige/artsen etc. om je heen dat beter vertellen. Dat lijkt mij echt wel een hele grote plus.

Je hoeft de beslissing bovendien niet nu te nemen. Indien je denkt, dit gaat niet lukken kun je altijd nog naar een ziekenhuis in de buurt gaan.
    Veel succes.

gr. ante

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct