Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

jeuk

• Auteur

Ik heb de laatste drie dagen jeuk bij mijn vagina. Ik heb  geen extreme  afscheiding.
    Ik denk dat de huid geirriteerd is. Of is dit een schimmelinfectie? of blaasontsteking?
    Ik heb het beide nog nooit gehad. Ik heb geen bijna bij het plassen.

wie weet raad? ik heb geen zin om hiervoor de huisartsenpost   te bellen.

groetjes,

Marjolein

#3106495 Quote

Hoi,

Ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb hier ook last van |(ook toevallig sinds 3 dagen)
    Ik heb alleen ee verleden met heel veel schimmelinfecties maar ik weet toch niet zeker of ik dat nu heb. Ik heb echter van de dokter altijd een zalfje wat altijd goed helpt tegen de uitwendige jeuk. Dit mogen ze echter niet zomaar uitschrijven en is wel tegen een schimmelinfectie.

Ik zou als ik jou was gewoon even een paar dagen aankijken. Ik bedoel je hoort ook vaak dat vrouwen meer jeuk hebben tijdens de zwangerschap. Maar hou het wel even in de gaten en als het na een paar dagen niet over is zou ik toch ef de dok bellen.
    Niet dat een schimmelinfectie veel kwaad van maar tijdens de bevalling is het niet goed als je een schimmelinfectie hebt. Dan kan de baby spruw krijgen, of zoiets.
    Verder is het makkelijk te verhelpen.

Dit is wat ik gehoord heb. Nou doei.

#3106511 Quote

Het zou toch een schimmelinfectie kunnen zijn. Ik heb het ook gehad en heb meteen de huisarts gebeld en kreeg toen meteen vaginale tabletten voorgeschreven.
    Ik zou toch even de huisarts bellen dan ben je ook snel van de kwaal af hopelijk.
    Groetjes, Yoeke

#3106563 Quote

Voordat ik zwanger werd had ik ook wel eens last van schimmelinfecties. Ik gebruik lactacyd zeep (gewoon zo'n hard stuk zeep) om me mee te wassen. Dan kun je gewoon je vagina goed schoonhouden en het neutraliseert eventuele  beginnende infecties. Van de VK mag ik dit gewoon blijven gebruiken,omdat je het alleen uitwendig gebruikt. En als je zwanger bent heb je nou eenmaal meer kans dat het terugkomt. Ik vind het erg fijn. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

#3106593 Quote

Hallo allemaal,

Die schimmelinfecties zijn gewoon naar. Bij mij hielp nooit wat, medicijnen niet, lactacyd niet, katoenen onderbroeken en geen strings. Het maakte allemaal niet uit. Ik heb er 4 jaar lang chronisch last van gehad en geloof me dat komt je seksleven niet ten goede.

Uiteindelijk was ik het zat. Ik had altijd het gevoel dat het wat met mijn pil te maken had maar de dokter vond dat altijd maar zeer onwaarschijnlijk. Ik ben gestopt met de pil en ja hoor weg was het. Niet dat dat nu er wat mee te maken heeft maar ik moest het even van me af zeuren.

Ik heb een zeurdag vandaag geloof ik.

gr Vanessa

#3106595 Quote

Alleen zoals ik eerder al zei tegen de uitwendige jeuk helpt dat zalfje wel goed. Dat is micronazolnitraat of zoiets. Dit kan je ook inwendig gebruiken maar ik weet niet of dat nu mag. Daarnaastwerkte het dan weer niet bij mij. Maar ja

Gr Vanessa

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3106703 Quote

bedankt voor de tips. ik heb het idee dat het al minder wordt.

ik slik liever geen tabletten.

ik kijk het nog 1 dag aan en anders bel ik de huisarts,

groetjes,

Marjo

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct