Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wie kan me helpen? (erg moelijke stoelgang, en overgeven)

• Auteur

Hallo dames,

Sinds gisteren borrellen mijn darmen ontzettend erg, en kan ik dus niet naar de WC.. terwijl ik toch het gevoel heb dat ik moet (krijg op een gegeven moment erg buikpijn)
    Als ik dan toch blijf proberen (sorry voor deze details hoor.. maar vraag me echt af wat ik heb.. ) Als ik dan toch blijf proberen is het een heel klein beetje diaree wat ik dan heb. T wil dus niet..   Vanmiddag zag ik zelfs een klein beetje bloed.

Vanmiddag ook al 2x mijn eten eruit gespuugd..   Maak me dan ook wel een beetje zorgen.. sinds ik zwanger ben heb ik dit nog helemaal niet gehad..

Wie kan me helpen, en wie heeft dit ook gehad?

Groetjes Janet,
    14 weken en 6 dagen zwanger

#3106497 Quote

hoi,

misselijk was ik niet, maar wel verstopt met resultaat bloed in de ontlasting en al 7 maanden aambeien…
    Misschien heb je een virusje opgelopen ? kleine beetjes diarrhee kan ook komen doordat je eingenlijk verstopt zit en er ontlasting langs de verstopping sijpelt…

Bij mij helpt: veel drinken, dagelijks: 1  yakult, gedroogde zuidvruchten, bruin brood en soms zelfs roggebrood, op de wc rustig wachten of de ontlasting er vanzelf 'uitloopt' (vooral niet persen i.v.m. grotere  kans op aambeiden nu je zwanger bent!)

Een huisarts of verloskundige kunnen je beter helpen. Kijk in ieder geval uit met medicatie tegen diarrhee. Het meeste mag je nu niet gebruiken.

succes,
    Janneke

#3106498 Quote

Hallo

Gelukkig heb ik zelf geen last van. Wat ik je eventueel ook als tip kan geven is op de nuchtere maag een glas lauw water drinken.
    Vooral niet op de wc gaan zitten persen als er niets komt dit bevorderd alleen maar de kans op aambeien.
    Hoop dat je er iets aan hebt. Succes!!

Groetjes bg

#3106499 Quote

Hoi,
    dat overgeven daar zou ik me niet te druk over maken hoor. Kan een keer voorkomen en zowiezo hoort het ook bij zwanger zijn.
    Voor de obstipatie: 2 kiwi's en een glas lauwwarm water op nuchtere maag helpen bij de meeste mensen heel goed. Verder actimel en venkelthee. Genoeg vezel eten.
    Veel succes, want het is een naar kwaaltje om te hebben.
    Groetjes V.

#3106503 Quote

Op dit moment heerst  er een buikgriepvirus. In mijn omgeving  hebben er  veel mensen last van. Heeft waarschijnlijk niks te maken met je zwangerschap. Ik zou wel even langs de huisarts gaan. Hij/zij kan je wel adviezen geven over wat je nu wel en niet mag gebruiken.

#3106510 Quote

Overduidelijk een passend beeld bij zwangerschap. Bij mij wel in ieder geval. Mijn arts raadde aan om appels met schil te eten. Daar schijnt je stoelgang van op gang te komen.
    sterkte!
    gr.Ing

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3106513 Quote

Hoi ik heb de hele zwangerschap 1 tot 2 glazen roosvisee laxo per dag gedronken.
    Het werd net iets soepeler dus ook minder kans om aambeien.
    Succes!!! Groetjes Mikkie.

#3106526 Quote

Hoi hoi,

probeer als je naar het toilet  gaat je zoveel mogelijk te ontspannen. Neem desnoods iets te lezen of een puzzelboekje mee.  

Mijn huisarts heeft me verder aangeraden om zoveel mogelijk volkorenproducten te eten. Dat is  beter voor je darmwerking. Zoals bijvoorbeeld volkorenontbijtkoek. Dat  is  ook niet zo  zwaar op je maag.  

veel succes…  

#3106529 Quote

Dag dames,

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
    Ik weet nu in iedergeval een beetje dat het erbij hoort, en maak me niet meer zoveel zorgen als gisteren.

Ik hoop dat het door jullie tips overgaat, anders toch maar eens huisarts of VK bellen..

Ik schrok wel.. had het namelijk nog nooit gehad…

Groetjes en liefs,   en ook allemaal nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Janet
    15 weken zwanger

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct