Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Morgen echo, gesprek en vlokkentest.

• Auteur

Hallo allemaal,

Wij beginnen het nieuwe jaar in het ziekenhuis. Om 9.10 hebben we weer een echo in het WKZ. Aansluitend een gesprek over deze echo en de te maken keuze met de gynacoloog en om 12.00 uur de vlokkentest. We moeten onszelf tussen het gesprek en de vlokkentest even 2 uur entertainen. Dit kon niet anders want de lijst voor de vlokkentesten was vol. We moesten ertussen van de arts dus zijn we aan het eind van het spreekuur gepland.

Omdat het een risicovolle test is zie ik er best een beetje tegenop. Die naald door mijn buik kan me niks schelen maar wel het feit dat het miskraamrisico wordt verhoogd hierdoor. Maargoed we hebben geen keus want zoals we er nu voorstaan is ook om gek van te worden. We moeten iets zeg maar. Ondanks dat een vlokkentest geen 100% uitslag geeft zegt het toch iets over de staat van onze kids.

Als de test gedaan is begint het slopende wachten. Gelukkig wordt er voor ons een spoeduitslag aangevraagd dus horen we donderdag of er wel of geen chromosoomafwijking is. Ergens zijn we natuurlijk blij dat de uitslag zo snel komt maar het is ook heel eng want wat als ze zeggen wat we niet willen horen?? Wat doen we dan? Voor nu blijven we nog even ademhalen…..

lfs ing

#3106512 Quote

Jeetje zeg!! Wat spannend voor jullie,om gek van te worden!
    Ik wens jullie heeeel veeeel sterkte en kracht!!
    Ik zal voor jullie duimen!
    Groetjes Mikkie.

#3106598 Quote

Lieve Inge,

Wat een begin van het nieuwe jaar……

Veel sterkte vandaag!

Groetjes Sandra

#3106522 Quote

Hey Inge,

Wil jullie vandaag heel veel sterkte wensen en kracht voor alles wat komen gaat!!!

Denk aan jullie!!!!

Liefs Sandy

#3106523 Quote

Hoi Inge,
    spannende dag voor jullie samen en de rest van de week ook nog. Ook al krijgen jullie snel de uitslag, elke minuut is te lang. Anderzijds kan ik me goed voorstellen dat je enorm op ziet tegen de uitslag. Dubbel gevoel… Ik wens jullie enorm veel sterkte en hoop dat jullie in elk geval veel steun bij elkaar en van familie en kennissen hebben.
    Groetjes V.

#3106527 Quote

Hoi Inge,

Inmiddels zitten jullie in het ziekenhuis. Heel veel succes vandaag. Hopelijjk hoeven jullie vandaag nog geen beslissingen te nemen. Fijn dat jullie zo snel uitslag krijgen. Want van al dat wachten word je gek.

Ik weet een beetje hoe dat is. Ik ben erfelijk belast voor Spina Bifida (waterhoofd en open rug) En dan ook nog de gesloten (occulta) vorm. Volgens het klinisch genetisch centrum konden ze pas rond 18-20 weken met een screeningsecho goed kijken. Doordat het om de gesloten vorm gaat kwamen wij niet in aanmerking voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Ik weet dus hoe het is om te moeten wachten of alles goed is. Bij ons is het beide keren gelukkig goed gegaan. Maar wij hadden van te voren ook heel goed besproken wat we zouden doen als het niet goed zou zijn. Ik ben echt heel blij dat ik nooit heb hoeven kiezen. Ik hoop dat jullie dat ook niet hoeven!

We duimen hier weer verder! Sterkte meid!
    Groetjes, Cathy
    mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3106564 Quote

Heel veel sterkte deze week. Ik zal nog een kaarsje voor jullie branden.
    groetjes,
    Janneke

#3106574 Quote

hey inge

je heb het inmiddels al gehadt en hoop nu vooral dat alles is goed gegaan !

ik zal heel veel voor je duimen en aan jullie denken de komende moeilijke dagen !

heel veel liefs van anna

#3106577 Quote

Hoi Inge,
    Ik volg je verhaal al een tijdje, ookal ben ik zelf niet meer zwanger. Het gaat me echt aan mijn hart, zoveel pech jij hebt. Ik hoop dat uit de vlokkentest de meest gunstige uitslag komt.
    Een goede vriendin van mij is ongeveer door dezelfde hel gegaan als jij. Ook moeilijk zwanger geworden en toen werd eveneens een afwijking in de chromosomen geconstateerd.
    De beslissingen zijn het zwaarst. Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben en zoals je zegt; gewoon proberen te blijven ademen! Veel meer kun je niet doen.
    Heel veel sterkte en ik blijf je volgen.
    Ivy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct