Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Cosibag?

• Auteur

Hallo allemaal,

Even een vraagje, kennen/ hebben jullie de cosibag? http://www.cosibag.nl
    Het lijkt me op zich best een handig ding.  Maar is  ie nou echt zoveel beter/handiger  dan een gewone kruik? Bovendien ben ik in Mei uitgerekend en ik vraag me uberhaupt af of je dan een kruik echt heel hard nodig hebt. (tuurlijk zorg ik wel dat ik er eentje heb voor het geval dat)
    Ervaring met deze cosibag? Je komt hem tegenwoordig bij veel babywinkels tegen en de firma staat ook standaard op alle babybeurzen.

Alvast bedankt!
    Marisa

#3106544 Quote

Hoi Marisa,

Ik ken ze niet.Ik zal het eens vragen aan me beste vriendin want zij werkt in een babywinkel.Misschien dat zij ervaringen heeft gehoord van haar klanten.

xxx Irene
    (19 weken)

#3106567 Quote

is dat dat ding waar veel kraamverzorgers weigeren mee te werken omdat die ouderwetse stalen kruiken veiliger zouden zijn? ….

gr,
    Janneke

#3106568 Quote

Hoihoi,

Ik heb een cosybag. Deze is gevuld met een soort zaadjes en lavendel. Heerlijk. Ik heb hem veel gebruikt. Even in de magnetron en klaar is het. Werkt ook goed bij darmkrampjes. Mijn kraamhulp vond hem prima. Degene die je niet mag gebruiken is die gevuld zijn met kersenpitten. Je kan altijd even bellen met het kraambureau.

Ik had ook gewoon een stalen kruik hoor. Bijvoorbeeld om de kleertjes mee op te warmen voor als Joep in bad geweest is.

Groetjes Willemijn.

#3106569 Quote

Hoi hoi, j

je hebt altijd een kruik nodig, al is het maar voor de eerste week…Mijn eerste eas op 1 oktober geboren en het is voor ons lekker, maar zo'n frummeltje kan zijn/haar lichaamstemp nog niet goed zelf regelen…

Ik heb de cosibag ooit als kraamkado gegeven, en zij was er superblij mee, en gebruikt m nu nog voor buikpijn en spierpijn…een stalen kruik leg je ook niet zomaar even in je nek…hihi

Groetjes Valerie
    37w 6d

#3106666 Quote

Je hebt niet altijd een kruik nodig: mijn dochter is tijdens een hittegolf geboren, ik had er netjes 2 aangeschaft, maar deze nooit gebruikt. Trouwens ook niks aan al die babykleertjes gehad: ze droeg alleen maar rompertjes!

Ik heb zelf geen ervaring met de cosibag, maar gebruik voor mezelf wel een soortgelijk kussentje (met granen erin ofzo). Ik ben nu bijna 41 weken zwanger en met de krampen in mijn buik die ik af en toe heb, is het heerlijk om zo'n ding op je buik te leggen. Dus als je al van plan bent om 'm aan te schaffen, kan je dat ook voor jezelf doen!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3106744 Quote

Bedankt alvast voor de reacties. @pliep: cosibag zelf zegt dat het een betere oplossing is dan een 'gewone' kruik. Met name (zeggen zij) omdat, als een gewone kruik afgekoeld is, het juist lichaamswarmte gaat onttrekken van de baby omdat het water koud wordt. De cosibag zou dan op lichaamstemperatuur blijven. Bovendien is zo'n zak een stuk zachter en kneedbaarder dan zo'n harde kruik.

Ik vraag me dus af of het een idee is om een cosibag i.p.v. een kruik te kopen. Als ik op het forum geen goed antwoord krijg, zal ik het eens aan de verloskundige vragen. Daar heb ik volgende week een afspraak. Maar ik vraag het liever eerst aan de moeders hier.

#3107277 Quote

ik heb er eerst 1 gekocht om te kijken of hij beviel!Maar ik heb er nu 3 bijgekocht en hebben dus 4 van die dingen in huis,echt heerlijk zijn ze,en super makkelijk hoor eventjes in de magnetron en klaar is kees,ook slaapt mijn dochter van 4 er beter door,dat komt door de lavendel lucht denk ik,want eerst sliep zij niet goed en nu met de kruik ineens wel.We hebben er nu voor de baby in bed 1 gekocht en 1 voor in de wagen.
    Voordeel bij die metalen kruiken verbrandde ik mijn handen wel eens omdat ik het water er overheen goot.Ook was ik altijd bang dat de dop misschien te los zat.De kraamzorg is er bij mij toen ik het liet zien heel tevreden over geweest.

#3107444 Quote

Hoi allemaal,

Ja, die dingen zijn nog relatief nieuw en ik zie veel voordelen aan de maxicosi. Op een ander forum (weet even niet meer welke) waren ze  de moeders er  ook ontzettend blij mee. Mij lijken ze ideaal en ik zou ze eigenlijk wel i.p.v. de metalen kruiken willen hebben, maar ben toch een beetje bang dat de kraamhulp ze niet wil gebruiken. Misschien koop ik er voor de zekerheid maar eentje. (metalen kruik) Maar zelf wil ik eigenlijk wel de cosibag gaan gebruiken. (ofwel, zodra de kraamhulp de deur uit is een schop tegen de metalen fles! )

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct