Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

test

• Auteur

hallo,
    ik had een vraagje.
    ik ben nu 6 dagen overtijd en heb de test in huis gehaald, huismerk da.
    ik heb m alleen nog niet gebruikt.
    ik weet niet of iemand mijn vraag kan beantwoorden, maar stel dat de test nou positief is, is dat dan net zo zeker als negatief.
    ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen maar ik bedoel.
    als hij nega. is doen de meeste meiden hier nog 3 testen.
    maar als hij pos. is doe je dat dan ook nog zo vaak of geloof je het dan wel.
    ik denk dat ik het zo ga proberen, ik heb een heel zwaar gevoel in mijn
    buik, echt een opgezwollen gevoel, verders helemaal niet.
    wie heeft dit ook?
    groetjes van mij

#3106624 Quote

He sandra,
    Als je regelmatig ongesteld bent geweest en nu zes dagen overtijd, zit er allicht een kans in dat je zwanger bent.
    Ik zou gewoon een test uitproberen, als ie zegt dat je zwanger bent dan ga er maar vanuit dat het echt zo is.
    Een test geeft aan dat je hcg level hoger is, en dat is alleen wanneer je zwanger bent.
    Geeft de test aan dat je niet zwanger bent wil dit niet altijd zeggen dat je niet zwanger bent, zelfs wanneer het aangeeft dat je niet zwanger bent, kan het nog zo zijn dat het wel is, maar dat wil gewoon zeggen dat je hcg level nog niet hoog genoeg is dat het meetbaar is.
    Gewoon testen, en succes.
    Maakt ook niet uit wanneer je test, in de ochtend is goed maar ook in de middag en ook in de avond.
    X

#3106625 Quote

Hoi Sandra1972,

Als een test positief is ben je echt zwanger. De test reageert namelijk op hcg in je urine en dat zit er niet in als je niet zwanger bent. Als een test negatief is kan het ook zo zijn dat er nog niet voldoende hcg in je urine zit, en dat je dus wel zwanger bent. Een aantal dagen nadien kan de test dan wel positief zijn.

Bij mij was de test wel meteen positief (ik was 2 dagen over tijd). Maar heb na 2 dagen nog een keer een test gedaan omdat ikhet niet kon geloven.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info

groetjes Anja (30 weken en 1 dag)

#3106627 Quote

Hoi Sandra!

Ik hoop dat ik antwoord kan geven op je vraag; Een zwangerschapstest vertoont alleen een streepje als je een bapaald hormoon in je urine hebt die je alleen maar hebt als je zwanger bent! Het gaat hier om het HCG hormoon. Dit hormoon wordt door je lichaam aangemaakt zodra je zwanger bent, verder dus nooit. Het is echter wel zo dat het hormoon zich ' opbouwt'. Je krijgt er dus steeds meer van hoe langer je zwanger bent en hierdoor blijft je zwangerschap in stand. Aan het begin van de zwangerschap kan het zijn dat je nog te weinig HCG hormoon hebt aangemaakt voor een test zodat er een streepje verschijnt. In dat geval  is de test negatief en kan het zo zijn dat je enkele dagen later/ een wk later ineens wel een positieve test hebt! Dit komt dan doordat je in die dagen meer HCG hormoon hebt aangemaakt waardoor het genoeg is voor de test om dit aan te kunnen tonen.

Zo'n test toont dus aan of je het HCG hormoon bezit of niet. Ook als het een super licht streepje/ stipje zou zijn, betekent het dat je HCG hormoon hebt ontwikkeld, dus zwanger bent. Dan hoef je de test niet nogmaals te doen. HCG is HCG, of het nou veel is of weinig! Het wordt vanzelf meer 🙂

Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je en ben benieuwd naar de uitslag!

In principe kun je de test tegenwoordig op elk moment van de dag doen, maar ik heb het elke keer wel met ochtend urine gedaan omdat dat toch het meest geconcentreerd is en je ' s ochtens dus het meeste HCG hormoon afscheid.

Heel veel succes en laat ffies weten wat de uitslag is ok?!

Groetjes, Natasja uit Ede,
    26,4 wkn zwanger van derde kindje (dit keer een meisje!)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct