Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

MK…. maar vruchtje nog niet verloren. Wat te doen?

• Auteur

Hallo dames,

Kunnen jullie mij helpen?  Na 8 weken zwangerschap en een vervroegde echo na een bloeding is geconstateerd dat mijn zwangerschap niet levensvatbaar is. Het (lege)vruchtzakje bevindt zich echter nog wel in de baarmoeder. Inmiddels zit ik in t medische circuit. De opties bestaan nu uit afwachten, met medicijnen contracties opwekken of de welbekende  currtetage. Dit laatste lijkt me erg vervelend ( zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??). Bovendien wil ik natuurlijk veel liever dat het op een natuurlijke manier wordt afgebroken. Hebben jullie misschien nog tips voor mij om dit op gang te brengen. Ik heb inmiddels al voetreflexmassage gehad, drink een glaasje rode wijn per dag, maar misschien kunnen jullie mij aan meer tips helpen?

Mijn dank is groot!!

Liefs,
    Kuki

#3106672 Quote

Lieve Kuki,

Meid, wat een vervelend nieuws! Heel verdrietig allemaal…

Wij hebben het ook meegemaakt: tijdens de eerste echo was er geen hartje en blijkbaar was het 2 weken daarvoor al gestopt… Ikzelf vond het juist een heel naar idee om de natuur zijn werk te laten doen. Ook omdat het er al zolang zat. En omdat je het dan toch zou zien op het toilet. Dat leek me juist heel naar. Ook schijnt je lijf dat te doen door middel van weeën, wat natuurlijk ook flink zeer doet.

Daarom heb ik gekozen voor curettage. En daar heb ik totaal geen spijt van. Het viel echt reuze mee! Ik mocht kiezen tussen een ruggenprik of algehele narcose. Ik heb gekozen voor narcose, want ik wilde er niks van meemaken. Het was zo voorbij, en viel reuze mee, echt waar. Een collegaatje van me vond het ook reuze meevallen. De dag daarna een beetje beurs, maar goed te dragen. Gelukkig heb ik daarna ook nauwelijks gevloeid, maar dat is weer bij iedereen anders.

Nou, ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar wat je ook kiest: heel veel sterkte in dit rouwproces! Wel moed houden hoor! (Wij waren in ronde 3 weer in verwachting; nu bijna 6 weken!)

Liefs, Vennie

#3106673 Quote

Hi,

Dank voor je reactie. Het beste gevoel heb ik zelf ook bij het op een natuurlijke manier laten afbreken. Maar het is nu bijna twee weken na de bloeding en een week na de conclusie dat het niet levensvatbaar is. Ik heb nu nog een week 'bedenk/afwachttijd afgesproken met de gyna n natuurlijk hoop ik heel erg dat het in de tussentijd spontaan afgebroken wordt. Dan doet je lijf t zelf en dat is toch t beste. Afijn, voel me nog steeds een vat vol hormonen, dus dat maakt t er allemaal ook niet echt makkelijker op. Gewoon maar afwachten dus, vrees ik…:(

Liefs,
    Kuki

#3106675 Quote

Hoi,

Als ik zoiets weer moest meemaken zal ik niet meer voor curetage gaan. Dit gebeurde bij mij zonder enige verdoving en was erg pijnlijk. En daarna heb je toch nog naweeen, en moet je antibiotia slikken (heb een allegie voor). Ik was 11 weken zwanger maar vruchtje was al bij 7 weken overleden, en mijn lichaam deed helemaal niks om dit af te stoten. Ik wist niet eens dat je een keuze had?? Dit was mijn tweede mk, de eerste is bij 15 weken overleden en de derde met 7 weken maar die gingen vanzelf weg. Nu naar 5 jaar eindelijk weer  zwanger deze zal het waarschijnlijk wel redden.

Ik hoop voor je dat het niet lang meer gaat duren voordat je weer zwanger wordt, en ik wil je veel sterke wensen in deze moeilijke tijd. Ik leef met je mee!

grt Suuz 33,5 weken

#3106676 Quote

Jeetje Suuz, ik weet niet wat ik lees: zonder verdoving???? Wat een eng verhaal! En antibiotica? Ik mocht paracetamol als ik dat wilde…. Wat moet dat een vreselijke tijd zijn geweest! Tsjonge….

Ik wens je veel geluk in je verdere zwangerschap!! Nog een paar weekjes: spannend hoor!

Liefs, Vennie

#3106678 Quote

HOi Kukie

Wat erg voor je!!

Zelf heb ik ook een miskraam gehad 4 jaar geleden.
    Ik wilde het ook zelf laten komen, maar het gebeurde maar niet, na 3 weken ben ik gecureteerd, in het ziekenhuis, gewoon onder narcose.

Dus wel verdoving.
    Ik was hier blij om (nou ja… het was een opluchting) dat het over was.
    Ik kon weer proberen de draad op te gaan pakken.

Een advies, neem er de tijd voor!!!

Veel sterkte!

Jeannette
    (moeder van een uk van 2 jaar)

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3106679 Quote

Inderdaad zeg…zonder verdoving, dat is gewoon bruut!! Bij mij in t ziekenhuis is t verplicht onder narcose, dus ik merk er dan sowieso niets van.

Maar wat fijn dat het nu inmiddels goed gaat met jou en de baby. Sterkte de laatste paar weekjes en een goede bevalling vast!

Liefs, Kuki

#3106680 Quote

Hoi hoi, wat erg dat je dit moet meemaken. Ik heb hetzelfde vorig jaar meegemaakt.
    Waarschijnlijk was dat van een tweeling, maar zeker konden ze dat niet zeggen.
    Bij mij is het nooit levensvatbaar geweest, of dat er dus een hartje heeft geklopt.
    Ik wist dit bij negen weken en bij dertien weken is het weggehaald omdat het niet vanzelf kwam. Ik ben toen gecurreteerd, en dat is me echt heeeel goed bevallen!
    Tuurlijk is het naar en eng als je op die operatietafel ligt, maar ze zijn erg lief voor me geweest en ik ben onder narcose gegaan zodat ik er niks van merkte.
    Achteraf een beetje bloedverlies, maar weinig last gehad.
    Ik werd na ongeveer dertig dagen weer keurig ongesteld en daarna ben ik weer zwanger geraakt!! Nu ben ik bijna 32 weken zwanger en het gaat hartstikke goed.
    Alleen het onbevengene is er wel vanaf, vooral de eerste weken.
    Een kindje neem je niet, die krijg je, daar ben ik me wel van bewust!
    Heel veel sterkte met je besluit, en ik kan veel mensen die dit hebben gehad en die een
    "goede"curretage ondergingen.
    Laat je nog wel iets van je horen??
    Groeten Alida

#3106681 Quote

Hoi,

Ja idd was het niet leuk, maar ik wist niet beter. Was 2 jaar geleden en heb tot de zomer nog nog hulp gehad om dit te kunnen verwerken. De dokter zei ook dat het mijn eigen schuld was  dat het was overleden. Weet nog steeds niet waarom hij dat heeft gezegt???  Gelukkig kan curetage dus ook wel goed gaan.

Dank jullie voor de reacties, doet me goed. Ja idd nog een paar weken, maar heb het op dit moment erg moeilijk, benauwd zeg! HA gebeld moet toch weer een afspraak maken, gisteren al geweest maar goed.

grt suuz 33.5 weken

ps. Ik wilde eerder reageren maar site doet beetje raar.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct