Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

MK…. maar vruchtje nog niet verloren. Wat te doen?

• Auteur

Hallo allemaal.
    Ook ik heb afgelopen juni een '' miskraam'' gehad.Ikzelf spreek niet van een miskraam,maar   de gk wel.Ik had een vruchtzakje zonder vruchtje (een windei,zoals men dat noemt).Wij wisten met 5 weken,dat het mogelijk geen goede zwngerschap zou kunnen zijn.Wij moesten 2 weken wachten om een nieuwe echo te maken.Dat zijn 2 helse weken geweest.Uiteindelijk kreeg ik na 12 dagen een kleine bloeding.Gelukkig kon ik meteen terecht voor een echo en daar zagen we dat er inderdaad geen vruchtje in gegroeid was.2 Dagen later moest ik terug komen om te beslissen wat er ging gebeuren.
    Ik heb toen gekozen voor een curettage en ben de volgende dag al geholpen.Tja,voor mij was dit een perfecte oplossing.Ik heb nergens last van gehad en ook bij mij was iedereen heel lief en aardig.Ook mijn gk vroeg bij de nacontrole hoe het allemaal ging en of ik nog hulp of iets nodig had.
    Wij hebben al een dochtertje van ruim 2 jaar dus we wisten dat ik in iedergeval zwanger kon worden en dat het ook goed kon gaan.Nu ben ik 7 weken en 5 dagen zwanger.Deze weken zijn wel onzeker,want we zijn toch bang dat het weer niet goed is.Volgende week naar de gk voor een echo en gesprek.We zullen zien.

#3106871 Quote

Hallo allemaal,

Enorm bedankt voor jullie reacties. Sommige positief en sommige negatief. Tja, voor iedereen is het weer anders natuurlijk. Ik ben vandaag weer naar t ziekenhuis geweest en heb een gesprek gehad met de gyn ( een echte, geen arts assistent). Deze kwam toch met wat nieuwe feiten op de proppen, over de effecten, wat als het eventueel mis zou gaan en hoe groot t risico hierop is. Het schijnt dat het in 60% van de gevallen goed verloopt, maar het blijft toch even afwachten, ook hoeveel pijn en bloed je gaat verliezen. Ik heb toch besloten om door te zetten ( voor hetzelfde geld ben ik er dit weekend dan vanaf), maar spannend en eng vind ik het allemaal wel, zeker omdat je gewoon niet weet wat je kunt verwachten en hoe je lijf reageert. Nog een kwartiertje en dan neem ik de eerste pillen in. Hopelijk gaat t allemaal goed en ben ik er na morgen helemaal vanaf. Maandag heb ik in ieder geval weer een afspraak voor een echo om te kijken of het allemaal goed is gegaan. Spannende tijden dus.

Nogmaals dank voor jullie ervaringen en tips en ik houd jullie op de hoogte.

Liefs,
    Kuki

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct