Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

hoelang voor miskraam daadwerkelijk komt?

• Auteur

Hoi,
    Ik heb een vraagje. Ik ben nu ruim 10 weken zwanger en op maandag (ja leuk begin van het nieuwe jaar) had ik een beetje bruine afscheiding. Dit heb ik nu nog voor de 3e dag. Het wordt niet echt erger maar ook niet minder. Ik ben sinds vorige week ook niet echt meer misselijk. Mijn borsten zijn nog wel gespannen. Ik ben nu heel bang dat het fout gaat. Ik heb in april ook al een miskraam gehad. Maar toen was het smorgens bruine afscheiding, smiddags was het al bloed en s'avonds en de volgende dag echt buikpijn. Maar nu heb ik dit dus al 3 dagen.
    Ik heb ook wat rugpijn en krijg een paar puistjes, dit had ik altijd voordat ik ongesteld werd. Je gaat bij alles denken dat het niet goed gaat.
    gr. Stella 33

#3106693 Quote

He meis,
    Ik weet wat het is, een miskraam is echt niet fijn en natuurlijk ga je je steeds drukker maken wanneer je iets merkt wat anders is.
    Als je het niet vertrouwd, gewoon langs de dokter gaan voor een verwijskaart, kun je een echo laten maken.
    Bij de verloskundige kunnen ze hem niet horen, daar is ie nog te klein voor.
    Gewoon naar de dokter gaan en erbij zeggen  dat je een miskraam hebt gehad, mijn dokter deed helemaal niet moeilijk.
    Sterkte meis.
    X

#3106694 Quote

Bedankt voor je antwoord,
    kan je aan een verloskundige ook vragen voor een verwijskaart?
    gr. stella

#3106696 Quote

Hoi,

Het hoeft niks te betekenen maar mijn miskraam begon ook zo. Maargoed nogmaals…ik lees erg vaak dan mensen bloed verliezen en de zwangerschap gewoon in tact is. Ik zou ook even voor een echo gaan. Waarschijnlijk heb je al een afspraak bij de verloskundige staan dus je kunt haar bellen of je een eerdere echo kan krijgen wegens een bloeding. Ze zullen dan zeggen we kunnen het niet tegenhouden maar als jij uitlegt dat het voor je rust is dan moet het lukken.
    sterkte!
    gr.Ing

#3106700 Quote

Hoi Stella,

Ik heb dit ook gehad en bij mij bleek er niets aan de hand te zijn.Het begon ook met bruinig bloed en toen ineens felrood. Ik was toen ook helemaal in de paniek maar er bleek niets aan de hand te zijn. Daarna bleef ik een paar dagen dat oude bloed houden maar het betekende bij mij dus niets.

Ik hoop dat dat bij jou nu ook he geval zal zijn. Ik ben toen naar de verloskundige geweet en toen hebben ze naar het hardje geluisterd. Ik weet alleen even niet meer of jij nu al zover bent dat dat kan.

gr Vanessa

#3106704 Quote

He meis,
    Je kunt ook een verwijskaart krijgen bij de verloskundige.
    Mijn verloskudige zei destijds tegen mij dat ik er beter een bij de huisarts kon halen omdat ze anders misschien moeilijk konden doen bij de verzekering, want ze mogen schijnbaar maar twee echo geven op een zwangerschap. Dat is in ieder geval tegen mij gezegd.
    Ik hoop voor je dat de bloeding niks te betekenen heeft.
    X

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3106710 Quote

Bij mij begon het ook met bruine afscheiding. Na een aantal dagen kreeg ik licht bloedverlies  (elke dag een plekje zo groot als een euro). Ik heb toen een echo gekregen, en alles zag er perfect uit. Het hartje klopte heel goed. Volgens de verloskundige kwam het bloedverlies van de baarmoedermond (een gesprongen bloedvaatje) en hoefde ik me geen zorgen te maken. 2 weken later had ik het bloedverlies nog en heb ik weer gevraagd om een echo. Bij deze echo bleek dat het hartje niet meer klopte!
    Ik zou dus zeker bij de verloskundige vragen om een echo (doen ze ook helemaal niet moeilijk over als je bloedverlies hebt), het is alleen wel een momentopname.
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik met 8 weken ook wat bloedverlies gehad, en toen is wel alles goed gegaan!
    Veel sterkte! Laat je het weten als je een echo hebt gehad?

#3106731 Quote

Hoi,
    bedankt allemaal, het kan inderdaad 2 kanten op. Ik heb net gebeld, en ik kan vandaag al terecht voor een echo! Daar ben ik echt blij mee, dan weet je het in ieder geval anders, had ik nog een week moeten wachten.
    Ik laat horen hoe het was.

gr. Stella

#3106747 Quote

Wat fijn dat ze je toch even laten komen. Ik zal voor je duimen!!!
    lfs ing

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct