Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

zo angstig!

• Auteur

Hoi iedereen,

ik ben vandaag 39 weken en 5 dagen zwanger en voel mij zo ellendig en heb veel angst over van alles en nog wat.Ik voel mij heel neerslachtig.

Mijn baby woog vorige week al 3950 gram en ben zo angstig dat ze nog lang blijft zitten en nog groeit en ik haar niet op de wereld ga kunnen zetten en dat alles gaat mislopen tijdens de bevalling! Ook heb ik bang dat er iets met de gezondheid zal mis zijn!

Ik kan niet meer positief denken. Misschien omdat ik heel vermoeid ben en niets meer kan als liggen. Zit de hele dag te dubben….

Herkent iemand zich in mijn verhaal? Of wordt dit misschien gelezen door mama's die ook een flinke baby op de wereld gezet hebben? Kunnen jullie mij wat opbeuren?

Ik heb al een zoontje van 2 die 4170 gram woog bij de geboorte en geboren is op 39 weken en 3 dagen.

Veel liefs Kaatje

ps proficiat aan iedereen die bevallen is en succes met de laatste loodjes voor zij die nog moeten

#3106779 Quote

Hoi kaatje,

ik moet zeggen dat ik er heel positief tegenover sta, maar ik begrijp heel goed dat je je wat down voelt…de laatste paar dagen zal hij/zij echt niet zoveel meer aankomen, en het komt ook heus wel goed…je eerste was ook een flinke dus je weet wat er kan komen…Mijn eerste woog ook 3840 gram…best veel voor een meisje…

Probeer toch lekker rustig te blijven en als je slecht slaapt, neem dan een warm bad en een beker melk…helpt bij mij wel iig, maar ik lust ook melk..

Ik wens je sterkte en alvast een fijne kraamtijd…alles komt op zn pootjes terecht…

Groetjes Valerie
    38wk1d

#3106788 Quote

Hoi Kaatje,

(wat een leuke naam trouwens, wij dachten aan "Kaat" als we een meisje krijgen!), ik wil je even een hart onder de riem steken. Mijn zus heeft een dochter die bij de geboorte 4400 gram (!) woog, en die er ook nog met arm EN hoofd tegelijk uitkwam. Na ruim een uur persen was ze er.

Als je al eerder een (groot) kind hebt gekregen, is volgens mij de kans dat het dit keer juist makkelijker gaat heel groot. Niet teveel piekeren hoor! En als je je erg veel zorgen maakt, moet je echt even met je verloskundige gaan praten. Maar, zoals ik al zei, de tweede bevalling gaat meestal veel makkelijker (en sneller) dan de eerste. Niet jezelf gek maken hoor!

Veel sterkte,
    ~Hilde

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct