Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Sportdrankjes

• Auteur

Hallo allemaal.

Wie weet of je tijdens een zwangerschap gewoon sportdrankjes mag drinken? Of kan dat kwaad? Wie kan mij  hier antwoord op geven.

Groetjes
    Zwanger moedertje

#3106798 Quote

Hoi,

Dat kan geen kwaad, ik deed niks anders dan die dranken dinken. Gaf me net iets meer energie. Wel heb ik een soort die vooral op basis van water is met extra vitamine. Aan die gekleurde drankjes kom ik niet omdat ik ze niet lekker vind.
    Al ben ik sinds vandaag overgestapt (vanwege de prijs) naar fleswater met rosevise, daar zit net zoveel vitamines in. En de fleswater is ook heel wat gekoper.

grt Suuz 34 weken

#3106826 Quote

Hoi,
    dat hangt ervan af wat de ingredienten zijn. Als er alleen dextrose in zit kan het niet zoveel kwaad, echter extra vitamine A kan schadelijk zijn. Zie hiervoor de site van de voedingscentrum. Ook drankjes die extra pep geven zijn  niet heel  want deze bevatten vaak caffeine/coffeine etc en het advies is om in de zwangerschap hier niet teveel van te gebruiken.

groet van Else

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct