Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Jeuk…..help!!

• Auteur

Hallo Allemaal,

Wie heeft er een goede tip…..ik verga van de jeuk, kriebel op m'n rug, m'n buik, m'n benen…..
    Ik heb een pollepel op mijn nachtkastje liggen om me mee te krabben als ik jeuk heb op mijn rug.
    Verder smeer ik flink met amandel olie, maar het blijft.

Wie heeft de gouden tip??

Groetjes Andrea (23 weken 4 dagen)

#3106810 Quote

hoi andrea,

ik heb het eens opgezocht weet alleen niet of het echt helpt hoor maar baat het niet schaad het niet he;-)

Jeuk
    Tijdens de zwangerschap kunnen verschillende soorten jeuk ontstaan. Vaak is er alleen jeuk op de buik, soms is de jeuk op het hele lichaam aanwezig. Deze jeuk kan worden veroorzaakt door een lichte stuwing van de lever onder invloed van hormonen. Hierdoor komen bepaalde galstoffen in het bloed terecht, waardoor de jeuk veroorzaakt wordt. Het gebruik van mentholpoeder kan de jeuk verzachten. Een andere vorm van jeuk wordt veroorzaakt door talrijke pukkeltjes. Deze vorm van uitslag komt meestal in de laatste maanden voor.

succes xxxxx

#3106813 Quote

Hallo,

Ik heb hier ook last van en mijn moeder zegt dat haar is verteld dat tijdens je zwangerschap je geen poeder wasmiddel moet gebruiken maar vloeibaar en dat je daar dan zo n jeuk van krijgt,door andere hormonen in je lichaam.
    Ik heb steeds jeuk aan mijn handen en aan mijn bovenbenen.

Liefs Bernice(7w/1d zwanger eerste kindje)

#3106815 Quote

Hallo,

Ook ik heb steeds last van jeuk, vooral op m'n benen. Ik smeer mezelf voornamelijk in met een goede bodylotion, dat helpt erg. (ik gebruik Vaseline intensive care met aloë vera en komkommer) Verder gebruik ik al  vanaf het begin Zwitsal mama buiklotion voor m'n buik en zwangerschapsolie van Weleda  voor m'n borsten, hoewel ik daar de laatste paar dagen echt helemaal gek van wordt! Ze steken, ze jeuken, ze doen pijn. Insmeren helpt wel even, maar ik moet het nu wel zo'n twee keer per dag doen.

#3106996 Quote

Hoi,
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook hele erge jeuk gehad op armen en benen. Ik heb toen op advies van mijn huisarts mijn bloed laten testen op Zwangerschapsjeuk (je lever en nieren kunnen ivm je zwangerschap minder goed gaan werken, ze kunnen dan niet meer alle afvalstoffen uit je lichaam krijgen).
    Bij mij was alles gelukkig goed en de jeuk na een paar weken weer verdwenen. Ik smeerde trouwens mijn armen en benen in met Eucherin.
    Succes.

#3107000 Quote

Ik zweer bij Mentholpoeder….. Gebruik dat in de zomer vaak omdat ik last heb van warmte-uitslag. LET OP: weet niet in hoeverre je dit mag gebruiken tijdens zwangerschap…. Heb het hier ook niet meer staan, dus kan helaas niet voor je kijken. Ze hebben het volgens mij bij elke drogist of apotheek.

gr.
    Mamamski
    18 wk, 5 dg

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3107027 Quote

hoi andrea,

Ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap de laaste maand last van  zwangerschapspukkeltjes/jeuk op mijn voeten en dat was echt vreselijk!! ben nu 5 maanden na mijn eerste zwangerschap weer 7 weken zwanger en heb alweer 4 weken last van vreselijke jeuk op mijn voeten.. ik heb me door laten verwijzen naar de dermatoloog omdat ik nog ruim 7 maanden moet.. er is helemaal niks voor! het enige advies wat ik kreeg is probeer eens mentholpoeder.. heb ik gedaan maar jammer genoeg heb ik er geen baat bij…

groetjes esther

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct