Tja, niet iedereen wil al zo jong moeder worden. Bij sommige is het echt gepland, bij anderen niet.
Dat je jong bent, is een feit! Vaak besef je dat niet echt op die leeftijd. Dat weet je pas als je 10 á 15 jaar ouder bent. Maar tuurlijk kunnen velen ook op die leeftijd een kind aan! Maar niet iedereen, omdat je op die leeftijd toch niet altijd volwassen genoeg bent. Maar dan wordt je het wel snel, en of dat leuk is??…
Persoonlijk, ben ik blij dat ik pas op mijn 29e voor het eerst moeder ben geworden. Want wat had ik een ander leven toen ik 18 was, lekker feesten, uitgaan, genieten van je vrijheid, studeren. Volwassen???dat was ik nog lang niet! En ik denk de meeste jongeren op die leeftijd niet! En dat hoeft ook niet, ik denk dat het heel goed is om eerst lekker van alles uit te proberen.
Maar het is nu eenmaal zo dat er uitzonderingen zijn, dus ik zal dat ook nooit veroordelen als je jong moeder of vader (geworden) bent. Leuk als je er bewust voor kiest en er heel gelukkig mee bent!
Succes, een voorspoedige zwangerschap en heel veel geluk gewenst voor de toekomst met de kleine!