Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289025 Hoe Vaak Klussen

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik wil ook graag zwanger worden en heb ook al een zoontje van 2.
    Bij mijn zoontje was ik er helemaal niet bezig om zwanger te worden en was het meer een verassing. Nu zit ik in de 4e ronde voor nummer 2 en wil het heel graag.
    Ik verwacht morgen of overmorgen mijn ei. Mijn vraag aan jullie is hoe vaak jullie hebben geklust om zwanger te worden; ik bedoel elke dag of meerdere keren per dag (niet zo makkelijk met kindje over de vloer en man die moet werken). We klussen nu iedere avond. Ik ben helemaal bang dat  dat  te weinig  is en net mijn ei mis.
    Kunnen jullie mij helpen/geruststellen?

#3111545 Quote

Zaadcellen overleven wel wat uren hoor (gemiddeld 24 uur ofzo….), dus je hoeft echt niet meerdere keren per dag te klussen. het moet ook nog leuk blijven he?!
    Ik heb wel eens gelezen dat het het meest ideaal is om het om de dag te doen. Zo blijft de kwaliteit van het zaad goed en is de kans op juiste timing het grootst. Stel anders je vraag ook eens op het zwanger worden-forum. Daar zitten dames die (helaas voor sommigen) veel ervaring hebben hiermee!
    Succes met zwanger raken!

#3111551 Quote

ik sluit me aan bij patricia
    om de dag is het beste….en daarna beentjes omhoog he hihihi

suc6

#3111554 Quote

Hoi hoi,

Ik heb destijds een heel mooi boek gekocht genaamd 'Zwanger worden'   of zoiets. Was erg leerzaam. Daar heb ik in gelezen dat het juist helemaal niet goed is om HET elke dag te doen. Daar krijg je lui zaad van…. jaja.
    Je kunt het beste 3 a 4 keer per week bezig zijn. Enne, zaadjes blijven soms wel 2 tot 3 dagen leven hoor (en dan heb je tenminste de echte bikkels te pakken, haha).
    Dusse, niet te vaak aan de slag, das niet goed!

En dan heb je ook nog de fabels dat de mannelijke zaadcellen sneller zwemmer maar eerder dood gaan. De vrouwelijke zaadcellen zwemmen langzamer maar blijven langer leven. Dus wil je een jongetje dan moet je op de dag van je eisprong aan de slag. Wil je een meisje dan kun je het beter een dag voor de eisprong doen. Maar ja, of dat allemaal waar is, ik betwijfel het……

Enne, men zegt ook dat je er niet teveel mee bezig moet zijn. Vaak raak je sneller zwanger als je er niet zo mee bezig bent en er onbevangen tegenover staat.  Is niet makkelijk natuurlijk maar probeer het niet te geforceerd te doen. Het moet wel leuk blijven!

Succes!
    Maike

#3111561 Quote

Ik ben zwanger dmv de medische molen maar in het begin moesten wij het om de dag doen vanaf dag 10 van de cyclus.  Elke dag is echt niet goed. Dan blijft er op een gegeven moment meer  vocht dan zaad over.  Een ovulatietest gebruiken kan ook! Maar zoals je zelf al zegt werkt het als je er niet mee bezig bent en 4 rondes is wel errug snel! Misschien gewoon lekker genieten van elkaa??
    gr.Ing

#3111637 Quote

Hoi.
    Ik ben een van die gelukkige die iedere keer snel zwanger zijn (bij de 1e binnen 2 maanden, en nu 4 maanden)..
    We probeerde wel wat rekening te houden met de klusweek, maar in de maand dat ik zwanger was geworden had ik geloof ik mijn ei op het einde van de week en hadden we maandag voor het laatst geklust en toen werd mijn man ziek, en was het bekeken voor 1,5 week of zo. Ik hield er dus echt geen rekening mee dat ik zwanger zou zijn die maand, maar dus wel!!! Heb mijn ei toen ook gevoeld dus de zaadjes hebben lang overleeft… Je hoeft dus echt niet iedere dag of meerdere keren op 'één dag, laat er nog een beetje romantiek aan te pas komen toch?
    Veel succes!!!
    Gr. Anne-Marie

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct