Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289038 Veerle

• Auteur

Hello..

Alleereerst proficiat met de kleine!! Ik zag in n ander berichtje dat je eind jan bevallen bent. Wel grappig hoe snel de tijd gaat, want volgens mij heb ik nog bij je geschreven bij het 'zwanger worden',

Nu zag ik dat je de kleine uk Quinn hebt genoemd. Nu ben ik erg benieuwd, is het n jongen of n meid?? Wij hebben namelijk al n tijdje de naam Qinn in gedachte voor n meisje (kort en stoer)…je hoort t niet vaak of nooit, maar kwam hem tegen en was er meteen verliefd op. Vroeg me af of jullie dezelfde goeie smaak hebben..   (Nu vind ik quinn sowieso mooi, maar was toch blij dat t n meisje bleek..haha)

Veel geluk!! Groetjes Melanie (28wk5dg)

#3111613 Quote

Hoi Mellanie,
    wat leuk een berichtje speciaal voor mij. Ik ken je ook nog hoor van idd het forum zwanger worden. Wat leuk dat het bij jullie ook is gelukt! Proficiat nog.
    Hoe gaat het verder met je? Voel je je goed? En groeit die kleine goed?
    Wij hebben een jongetje gekregen. De naam Quinn was meteen raak. Vonden hem allebei leuk en stoer. En wij houden van korte engelse namen.
    Ik vind Qinn voor een meisje ook erg leuk moet ik zeggen. Ik hoop dat jullie meid net zo rustig en lief wordt als onze Quinn. Hij doet het super goed. Slaapt al lekker door. En dat na 5 weken. Verder is hij zeer tevreden.
    Met mij gaat het nu na 5 weken weer aardig. Kan tenminste zo'n beetje weer alles doen. Bevalling was vrij heftig. Thuis begonnen maar in het ziekenhuis geeindigd met vacuumpomp en ingeknipd. Dus dat was wat minder. Maar ach…. Quinn doet het super.
    Groetjes Veerle
    Mama van Quinn 22-01

#3111618 Quote

Dat klinkt idd als een vrij heftige bevalling ja. Is maar goed dat je zulke dingen niet tevoren weet he?! Pff…zie nu nog niet echt tegen de bevalling op (misschien komt t nog), puur omdat je toch niet weet wat je te wachten staat. Dat vind ik erg fijn…Bovendien krijg je er iets moois voor terug.

Het is ons dus idd in de 12e ronde ook gelukt…Juist de mnd vd verhuizing, dus weinig mee bezig geweest, hihi…Het gaat super goed! Ze groeit en beweegt goed, dat is het voornaamste. Weinig lastige kwalen gehad. Sochtend wel nog steeds (!) ochtendmisselijk, maargoed daar wen je aan. Ff kokhalzen na t opstaan en ik kan er tegenaan, haha..Verder wat last van rug en bekken, maar op tijd rusten dan is t goed te doen. En het hoort erbij he?!!

Wat een wondertje van jullie zeg, na 5 wk al doorslapen. Dat klinkt als een droomscenario, haha! En heerlijk dat t zo goed gaat, hmm kan ook haast niet wachten. Ze wordt vast lief.. kan haast niet anders !   

#3111684 Quote

Hoi,
    gelukkig dat je alleen maar last hebt van ochtendmisselijkheid. Ik ben echt in totaal een week of 10 superziek geweest. Dagen aan een stuk.
    Ook ik zag niet echt op tegen de bevalling. Je weet toch niet hoe het gaat lopen. Wat mij wel heeft geholpen is van te voren het boek Veilig bevallen van Beatrijs Smulders en Marielle Croon te lezen. Echt een aanrader.
    Verder kan ik je de tip geven om positief te blijven denken als je het moeilijk hebt tijdens de bevallen. Ik bleef maar hardop zeggen "ik kan het" en mijn vriend bleef dit ook zeggen. Dat hielp ook. Steun van je partner is trouwens erg belangrijk. Mijn vriend heeft me dus tijdens de bevalling aangemoedigd en ik heb veel tegen hem aangehangen en hij heeft veel op mijn stuitje tegendruk gegeven. Dat hielp ook echt.
    In het begin (als de bevalling net is begonnen) is het nog niet zo heftig. Als je nog iets wilt/moet doen, is het het beste om dat dan te doen. Bijv. de hond uitlaten, even wat eten. En je partner kan dan ook het beste al wat boterhammen smeren voor later, want daar komt hij dan echt niet meer aan toe.
    Op het bevallen-forum heb ik trouwens een lijstje gezet met spullen die handig zijn om in huis te halen voor na de bevalling. Moet je even zoeken.
    Wil je nog meer weten, vraag het gerust.
    Groetjes Veerle
    Mama van Quinn 22-01

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct