Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289055 Weer Terug

• Auteur

Hallo allemaal!

Afgelopen weekend getest en… we zijn weer zwanger! Helemaal blij en gelukkig natuurlijk.

Maar meteen maak ik me ook weer veel zorgen. Afgelopen december heb ik een miskraam/missed abortion gehad en volgde er een curretage.
    Ik ben zo bang dat het weer mis gaat…ik had me nog zo voorgenomen om het de eerste maand gewoon even te laten en rustig af te wachten tot de eerste echo, maar da's weer makkelijker gezegd dan gedaan merk ik.

Ik ben nu 5 weken en heb nog weinig last van kwaaltjes, kan je dan nog steeds verderop alsnog last krijgen van misselijkheid en anders beginkwaaltjes?

Groetjes, Marijne

#3111686 Quote

Hoi Marijne,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik kan helemaal met je meepraten. Ik heb in oktober een miskraam gehad en een curretage, net als jij. Wij wilden eigenlijk tot het einde van het jaar rustig aan doen en er niet mee bezig zijn. Nou wat denk je, was meteen weer zwanger! haha
    Mijn zwangerschap is wel wat turbulent gestart met veel bloedingen waardoor we elke keer dachten dat het weer mis was. Maar ons hummeltje zit er nog steeds en is morgen alweer 18 weken!
    Mijn kwaaltjes begonnen rond week 9 hoewel het bij mij nooit heel erg is geweest. Was wel moe en had niet zo'n zin om te eten maar echt misselijk ben ik nooit geweest. Alleen het vaak plassen is bij duidelijk aanwezig en nu nog steeds!

Probeer  toch van je zwangerschap  te genieten. Ik weet dat het niet makkelijk is want ik moet er ook echt mijn best voor doen.
    Geef je zorgen ook aan als je op controle moet. Mijn controles gaan nog via het ziekenhuis en gelukkig zijn ze daar heel begripvol. Ik mag nu om de 3 weken (ipv 4) komen om zo mijn zorgen een beetje weg te kunnen nemen.
    Misschien dat jij dat bij je verloskundige ook kunt regelen als dat je gerust stelt.

Groetjes,
    Maike

#3111688 Quote

Jaaaaaaaaaa die kwaaltjes kunnen nog komen EN HOE! De misselijkheid begon bij mij met 8 weken dus geniet er nog maar ff van dat je het niet hebt.

Je angst herken ik ook. Ik heb 2,5 jaar geleden een miskraam gehad. Helaas duurde het 2 jaar voordat ik weer zwanger werd (ivf) dus het is voor ons een zeer kostbare zwangerschap. Die angst van oooh als het weer misgaat wat dan die blijft. Ik ben nu 20 weken en nog steeds niet angstvrij. Besef wel dat het vaker goed gaat dan fout en de miskraam gewoon een misser was die nu niet meer aan de orde is. Vergeet vooral niet te genieten al weet ik dat dit soms moeilijk is.

gr.Ing

#3111760 Quote

Gefeliciteerd, en hopelijk voor jou nu een goede ervaring!!!

Yvonne

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct