Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289057 Kan Dit Kwaad

• Auteur

hallo,
    Ik heb een klein vraagje we hebben gisteren indonesisch gegeten dat was echt super pittig!!!!
    Nou zei mijn man dat het niet goed is voor mijn kindje in mijn buik.klopt dit??????……

groetjes hannie

#3111694 Quote

Hoi,

Volgens mij kan dat geen kwaad, wel zeggen ze dat als je borstvoeding geeft uit moet kijken met pittig eten omdat de kleine daar buikkrampen van kan krijgen.

Gr. Cares

#3111697 Quote

Hoi,

Volgens mij kan dit idd geen kwaad. Indonesische kindjes worden toch ook geboren. Met borstvoeding is het idd anders, dan ligt het eraan of je kindje (dus via je melk) al gewend is aan pittig eten.

Groetjes,

#3111728 Quote

Lekker van genieten. Ik kook vaak indisch en dan ook lekker pittig. Met BV moet je inderdaad uitkijken maar dat geldt ook niet voor elk kindje!

Ingeborg

#3111736 Quote

Erg prettig zal het kindje het wellicht niet vinden maar het kan vast geen kwaad hoor!
    gr.Ing

#3111742 Quote

Hoi,
    Volgens mij heeft een kindje in de buik nog niet echte voorkeuren hoor! En inderdaad, er zijn landen genoeg waar ze altijd heet eten en met die kindjes is niks mis.
    Mijn kindjes zijn half indonesisch en wij eten dus ook vaker heet. Wat mij opvalt, is dat ze allemaal een voorkeur hebben voor pittig eten. Ze eten katjangnootjes, indiase curry's, hete kip en spagettisaus met pepertjes erdoor. Zelfs mijn jongste (11 maanden) vind het heerlijk.
    Gewoon lekker in de buik al laten wennen aan veel verschillende smaken, kan toch nooit kwaad.
    Ivy

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3111745 Quote

bedankt dames weer wat bijgeleerd!!!!!

#3111754 Quote

Nee hoor, kan helemaal geen kwaad. Je moet idd wel uitkijken als je straks borstvoeding gaat geven, maar als je tijdens je zwangerschap vrij pittig eet, is je kindje daar ook al aan gewend.
    Wij eten ook altijd vrij pittig, en met veel rode paprika's, en die staan erom bekend dat ze bij baby's krampjes veroorzaken, maar dat heb ik tijdens mijn zwangerschap ook gewoon gegeten, dus toen ik de kleine borstvoeding gaf was ie daar gewoon aan gewend en had ie nergens last van!
    Gewoon lekker genieten dus!
    Gr. Anne-Maroe

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct