Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289062 Wanneer 1e Keer Naar V K En Wanneer Maak Je De Afspraak

• Auteur

Ik heb eergister positief getest. Zit nu in week 5. Wanneer kan het beste de v.k. bellen voor een afspraak? Is het nodig je huisarts in te lichten?  Oh en wanneer krijg je een eerste echo? Ik ben zo benieuwd!
    Ik heb al een zoontje van 2,5jr. maar dat liep allemaal wat anders in de zwangerschap. Ik ga er van uit dat t nu allemaal 'goed' gaat lopen.
    Bedankt!

Liefs Lina

#3111707 Quote

Hoi Lina,

Je kunt rond 8 weken wel bellen,dan kan het zijn dat je meteen die week kan of ze een afspraak maken voor 12 weken.Ik kon zelf al terecht bij 8 weken.Gefeliciteerd met je zwangerschap,en geniet ervan.

Liefs Bernice(15weken zwanger,augustus uitgerekend)

#3111712 Quote

Hoi Lina,

Je kunt al vrij snel bellen hoor. Het is niet meer zo dat je tot de 12 weken moet wachten.
    Ik weet dat je een echo kunt krijgen met 12 weken en sinds dit jaar wordt de 20 weken echo ook vergoed door de zorgverzekeraar.
    Toen ik de eerste keer zwanger was (wat uitliep op een miskraam) ben ik met 8 weken naar de verloskundige geweest.
    Mijn huidige zwangerschap loopt via het ziekenhuis dus dat is allemaal anders.
    Gewoon bellen, dan weet je waar je aan toe bent.

Enne, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groetjes,
    Maike

#3111713 Quote

Hallo!!

Ik heb net toevallig gebeld voor de 1e afspraak. Ben nu 6 weken zwanger en kan over 2 weken terecht ( is dus 8 weken).
    Maar volgens mij verschilt t wel van verloskundigepraktijk, want bij mn vorige zwangerschap was t pas met 12 weken…
    Ik zou gewoon bellen als ik jou was!

Groetjes en een voorspoedige zwangerschap toegewenst!!

#3111714 Quote

Hoi
    Ten eerste van harte gefeliciteerd!!!
    Ik zou gewoon nu al bellen. Ik heb dat toen ook gedaan en kreeg met de 8 wken de 1e echo bij de vk  en de 1e controle.Hier is standaard met de 8 weken (termijn echo noemen ze dit)de 1e echo en als je daarna niet voor de nekplooimeting kiest dan krijg je met de 12 weken nog een echo bij de vk.
    Veel succes.

Groetjes bg

#3111744 Quote

Ik heb toen ik ontdekte dat ik zwanger was de VK al gelijk gebeld. Ik heb als ik  9 weken ben mijn eerste afspraak. Dat is puur een intake en krijg ik nog geen echo oid. Dan heb ik met 13 weken de eerste afspraak voor de termijnecho, om te bepalen hoe ver je bent dus. Dit is meestal rond de 12 weken. Als je in het verleden geen miskraam oid heb gehad dan krijg je vaak rond de 12e week je eerste echo. Meiden die dat eerder hebben zijn mazzelkonten 😉

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3111746 Quote

Bij mij was het zo ik wist dat ik zwanger was en heb toen de verloskundige gebeld. Deze vroeg mijn laatste menstruatie dag en hoeveel dagen cyclus ik had. Aan de hand daarvan kijkt zij hoe ver je ongevee rbent en maakt een afspraak.

Je hoeft niet naar de huisarts.

Gefeliciteerd en succes

#3111762 Quote

Hoi,

Op de site van mijn VK vragen ze of je zo snel mogelijk wil bellen, in verband met het inplannen van de termijn echo (rond de 11e week)en de afspraak die je ervoor nog krijgt (had ik met 9 weken)….dus beter te vroeg dan te laat…

Gefeliciteerd Yvonne

#3111774 Quote

Ik werd ook in de 9e week al uitgenodigd voor een eerste gesprek bij de verloskundige en een echo bij de gynaecoloog. Uiteindelijk bleek ik iets minder ver te zijn ( toen 6w 5d i.p.v. 8 w.) en ben ik 9 dagen later zelfs voor een 2e echo geweest. Beide echo's waren goed en er was al hartactie. Dinsdag 6 maart heb ik weer een afspraak met de verloskundige, maar of ze dan alweer een echo gaat doen??????
    Groetjes,

Nathalie MS ( 10 w+2)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct