Als je een contract voor bepaalde tijd hebt, hoeft jouw werkgever dit contract NIET te verlengen. Als je een onbepaalde tijd contract zou hebben is het iets anders.
Nu staat jouw werkgever in zijn recht. Zelfs als jij ziek zou zijn, heeft hij dit recht.
Hoe vervelend dit ook voor je is. Ik heb namelijk het zelfde meegemaakt.
Wat je wel even moet doen, is contact met het UWV opnemenof zij de verlofaanvraag van jou hebben ontvangen. Jou werkgever dient namelijk al je gegevens door te sturen om je verlof daar aan te vragen. Wacht hier niet te lang mee, want anders loop je het risico dat je zometeen, als je contract afloopt, zonder geld komt te zitten. Het UWV zal de rest van je verlof 100% uitbetalen totdat je verlof er op zit.
Daarna zul je ongeveer 5 tot 6 weken voordat je verlof afloopt, WW aan moeten vragen bij het CWI.
Nog een tip, als je niet op je uitgerekende datum bevallen bent, dan zet UWV je uitkering stop, neem enkele dagen voor je uitgerekende datum contact met het UWV op om door te geven dat je nog niet bevallen bent. Ik heb dit vorige week zelf ondervonden. Ze brengen je niet op de hoogte hiervan maar stoppen je uitkering gewoon. Nu loop het weer door bij mij, maar toch, leuk is anders. Als je net als mij bijna 2 weken na de uitgerekende datum bent en ineens zonder geld zit.
Ik hoop dat je een beetje wijs kunt uit mijn advies en dit ter harte neemt. Voorkomen is beter als genezen toch?
Suc6.
Liefs,
Annemiek, 41 weken en 5 dagen