Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

289067 Uwv - pagina 2

• Auteur

Wat is dit nu toevallig zeg. Ik had in de maand maart 2007 al eerder een topic geopend over het uwv waar ik dus nu naar toe wilde gaan om eens keihard mijn frustraties weg te schrijven maar toen zag ik dit topic.

Ik heb net opgehangen met het UWV. Ik werkte via een uitzendbureau en heb recht op de ziektewetuitkering voor mijn verlof. Je zou denken nou geen probleem maar het UWV krijgt de post niet binnen. AL 5 KEER NIET. Het is verzonden in december, in januari en 4 keer in februari waaronder 2 x gefaxt.

Ik ben al sinds 1 februari met verlof en dien mijn geld dus al 4 weken te hebben maar ze hebben mijn POST NIET EENS.

2X heb ik een terugbelafspraak gehad waarvan ze me 1x wel teruggebeld hebben warschijnlijk omdat ze gezien hadden dat ik  een dikke klacht ingediend had.
      Toen is het dus nog 2x gefaxt en men zou er dan vanuit gaan dat het binnen is toch?????????????????????????????????????????????

Maar nee ik krijg daar maar geen antwoord op. Wel kreeg ik de melding dat als het inderdaad binnen was ik in ieder geval al post gehad moet hebben. HEB IK DAT , NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.

OH NOU MEVROUW DAN GAAN WE U BINNEN 48 UUR TERUGBELLEN MAAR DAN MOET U NIET DENKEN DAT WE DAT OOK ECHT DOEN WANT DAT IS GEWOON GELUL. We laten u 48 uur wachten en dan kunt u weer bellen voor een nieuwe terugbelafspraak waar u weer 48 uur op moet wachten.

#3111776 Quote

Ik werkte eerst via een uitzendbureau en kwam er achter dat ik al 25 weken zwanger was, dus moest stoppen met mijn werk. Daarop werd ik gebeld door een vrouw van het uwv over mijn ziektemelding. Daarop kreeg ik een gesprek met een verzekeringsarts van het UWV. Normalite ken ik ook veel problemen met het UWV maar deze keer waren ze echt helpend. Heb nu 100 % ziektengeld en 6 weken voor de uitgerekende datum gaat automatisch mijn zwangerschapsverlof in. Hoef er verder niets meer aan te doen zelf, dat staat al vast. Ze kunnen het dus wel… hihi

Liefs,

Hil

#3111770 Quote

Ik heb vanuit mijn werk beroepsmatig met het UWV te maken gehad, en ik kan je vertellen dat is een rampenorganisatie. Veel te groot, samenvoegingen van allerlei verschillende kleinere onderdelen die nooit goed  samengegaan zijn waardoor de administratieve processen niet op elkaar aansluiten. De medewerkers daar zijn ook vaak de weg kwijt, sommigen zijn daar erg gefrustreerd over, maar anderen zullen hun uiterste best doen om je te helpen. Een lange adem hebben is mijn advies en je zeer assertief opstellen. Succes ermee.

#3111768 Quote

hallo,

Ik heb   hetzelfde probleem ook een beetje. Mijn contract is ook niet verlengt en daarom moet ik voor 2 weken in de WW en dan moet ik zwangerschapsverlof aanvragen. Maar ik las net dat je de WW enz al een geruime tijd aanvragen maar dat kan niet eerder dan 3 weken voor de laatste werkdag is. Ik heb het meteen aangevraagt en ik heb me meteen bij het CWI gemeld. (en nu hopen dat het allemaal maar goed gaat!!!!)

Maar ik moet inderdaat de zwangerschapsverlof appart aanvragen bij het UWV.

mmmmm allemaal een beetje omslagtig…. En hopen dat het goed gaat.

#3111803 Quote

hey dames

ik heb ook geen goede ervaringen met uwv
    ik zit nu vanaf 8 maart in zwangerschapsverlof
    en heb ook nog steeds niks gehoord van uwv
    nou is mijn aavraag ook laat de deur uit gegaan bij de gene waar ik het aanvroeg omdat ze niet wisten of ik nou 6 of 4 weken voor de datum met verlof wilde
    dus moest daar zelf al naar bellen om alles te regelen en hoe het zat
    een week later kreeg ik brief dat aanvraag binnen was en dat er aanvraag gedaan was vanaf 8 maart terwijlik 5 maart al kon
    krijg ik paar dagen later papier binnen dat ze nog wat gegevens moesten hebben (moeten die gegevens nog die dag de deur uit ook omdat ze die de volgende dag al binnen moesten hebben) papieren kwamen wat laat aan denk
    nu 1 1/2 week alter nog niks gehoort of ik er recht op heb of niet en zoja hoeveel

ik word er ook beetje onzeker van want zit al tijdje zonder geld het is dat mijjn vriend nog werkt dat we daar zo een klein beetje van rond kunnen komen maar ja mijn rekeningen lopen ook gewoon door
    hoop ook dat ik snel iets hoor en denk dat ik vandaag ook nog ff bel hoe het er voor staat

veel sterkte ermee iedeen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen