Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289074 Zwanger En Zoontje Met Waterpokken

• Auteur

Mijn zoontje van anderhalf heeft ws de waterpokken. Kan dit kwaad voor de ongeboren kleine?
    groetjes
    greet

#3111766 Quote

Heb het voor je gegoogled en wat ik ervan begrijp is het alleen gevaarlijk als je zelf geen waterpokken heb gehad, maar het waren allemaal nogal vage verhalen, dus ik zou of de HA of de VK even bellen voor de zekerheid!!!

Laat je het even horen, ben zelf ook benieuwd, dochter had laatst ook pukkeltjes en dat was vals alarm, maar wel nieuwsgierig geworden dus

Yvonne (38+2)

#3111775 Quote

Hoi,

Neehoor dat is niet gevaarlijk zolang je zelf maar de waterpokken hebt gehad,mij dochters hadden het ook toen in net   zwanger was van ons zoontje.

De vijfde kinderziekte kan wel gevaarlijk zijn in de eerste maanden en later ook nog wel maar weer minder dan in het begin.

Groetjes Christel.

#3111778 Quote

hoi greet,

ik had ook al een berichtje op ons forum achter gelaten maar doe het hier ook nog ff.

het is wel een site (ook voor de andere mama's in spe) waar je met je neus op de feiten word gedrukt, maar je weet dan wel waar je aan toe bent.

en rode hond is ook gevaarlijk voor je ongeboren kind.

klik hier voor de site

liefs sonja

#3111807 Quote

Toevallig heeft mijn oudste zoon ook de waterpokken en ben ik 22 weken zwanger. De waterpokken zijn niet schadelijk voor de (ongeboren)  baby. Het is alleen gevaarlijker als je op moment van bevallen staat. Ik heb het nog extra gecheckt bij de HA. Trouwens, als de blaasjes doorkomen (en je dan pas daadwerkelijk ziet dat ze de WP hebben)  is de besmetting al geweest (incubatietijd van 10-14 dagen).. De kinderen mogen gewoon naar school of het KDV is nl. geen reden om ze thuis te houden (vanwege het feit dat er geen besmettingsgevaar meer is).
    Toevallig zijn wij ook nog op kraamvisite geweest bij een baby van 6 weken, voordat we wisten dat hij de WP had. Ook dan geen reden tot paniek want dan hebben ze nog genoeg antistoffen in hun lichaam van de moeder. Ik heb wel even mijn vriendin gebeld met de mededeling dat hij de WP heeft, dan kan ze er rekening mee houden.

Groetjes, Ruma

#3111888 Quote

Hoi,

Daar ben ik weer, met wat Ruma zegt ben ik het niet helemaal eens dat het voor jonge babys niet uithaald, dus wel want op een kraam/couveuse afdeling morgen geen kinderen die de waterpokken nog niet hebben gehad dus zal het toch degelijk kwaat kunnen.

Gr Christel

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3111931 Quote

Ik heb het even nagevraagd bij de vk. de site die sonja aanhaalde klopt. het is een risico als je het zelf niet gehad hebt en je ziek wordt en de kleine wordt geboren. Dat risico is dus niet zo groot.
    Als je het xzelf gehad hebt, maak je antistoffen aan die je via de placenta aan de kleine meegeeft. Als je dan daarna ook nog BV geeft, dan geef je nog langer antistoffen door, waarmee het risico ook kleiner is. Maar niet helemaal afwezig!

Wel kan er in het begin van je zs een risico voor de kleine ontstaan als je dan zelf ziek wordt, maar daar heb ik verder niet naar gevraagd, omdat het voor mij niet van toepassing meer is (ben 36 weken).

Volgens mijn moeder heb ik het ws wel gehad, en ik ben nog niet uitgerekend, dus het risico is niet zo groot. IK maak me in ieder geval geen zorgen. Het is alleen wat sneu voor mijn zoontje, maar die heeft er tot nu toe nog niet echt veel last van. de jeuk komt nog wel.

groejtes
    greet

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct