Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289078 Zonnebanken

• Auteur

Hoi hoi
    Ik heb een vraag je ben bijna 8wk zwanger, is het gevaarlijk voor het kind dat ik onder de zonnebank ga.

Groetjes sanne

#3111788 Quote

heel toevallig vroeg ik mij dit ook af, en nog veel toevalliger ben ik ook 8 weken zwanger! ik heb het antwoord gevonden, hier komt ie;
    het kan een beetje kwaad om dat in de eerste drie maanden te doen, niet om de stralingen van het licht maar omdat jouw lichaam opwarmt en dan dus ook het vruchtwater van die kleine opwarmt en dat zou niet goed kunnen zijn. geldt ook voor saunabezoekjes.
    beetje lullig want ik kreeg dit antwoord pas nadat ik wel onder de zonnebank was geweest… maar de verloskundige zei dat 1x echt niet zo veel kwaad zou kunnen een kuurtje raadde zij wel af.
    hopelijk kan je er iets mee!
    suc6!

pascal

#3111794 Quote

Hoi hoi,

Ik ben nu 37wk2dg zwanger en 1 keer onder de zonnebank geweest ik voelde me niet lekker worden en ben eronderuit gegaan,dit was aan het begin van mijn zwangerschap 6wk maar wist nog niet dat ik zwanger was.
    Ik ben daarna er niet meer onder geweest,ook vanwege dat je pigment vlekken in je gezicht kan krijgen die vaak nooit meer wegtrekken,je krijgt ze niet altijd hoor maar ik wou die gok niet wagen.
    Mischien dat jullie er wat aan hebben.

Groetjes Merel

#3111825 Quote

Hoi Sanne,

Ik ben weer gaan zonnebanken  vanaf een week of 18. Houd ik toch een beetje een gezonde kleur.  Het kan geen kwaad zolang je het maar met mate doet.
    Ik ga 1 x per week 10 minuten. Ik heb er zelf eentje, een  hemel. Die wordt niet echt warm. Ik zou niet in zo'n tosti-ijzer gaan liggen (dubbele cabine).
    Naar de sauna ga ik af en toe. Niet te lang, minuut of 5 en verder lekker zwemmen en verse jus drinken bij de open haard… heerlijk relaxed. Je moet jezelf af en toe in de watten leggen hoor!

Gr. Marieke

#3111826 Quote

Ik heb het aan mijn gyn. gevraagd. Het mag gewoon. Ik doe zelf alleen een donkere handdoek over mijn buik voor het felle licht. (ben 20 weken nu).
    Ik heb een uitvouwbare die enkel is dus ik krijg het niet warm. Als ik het wel warm krijg ga ik eronder uit. Dat is niet goed.
    gr.Ing

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct