Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289082 Last Van Keizersnee Van 1ste Kindje

• Auteur

hoi ik heb een vraagje??
    Mijn eerste kindje is door een keizersnee ter werled gekomen,maar nu ben ik weer zwanger en nu heb ik last van mijn (snee)om het zo maar te zeggen,heeft hier misschien ook iemand last van die ooit een keizersnee heeft gehad.

#3111867 Quote

Hallo,
    Ik heb 3 jaar geleden een keizersnee gehad. Ben nu 21 weken zwanger van de 2e. Vooral aan het begin van de zwangerschap was het litteken erg pijnlijk en gevoelig. Nu mijn buik flink gegroeid is heb ik er geen last meer van. Het kan pijnlijk zijn door het littekenweefsel, waarvan de een meer last heeft dan de ander. Het littekenweefsel zelf rekt niet maar wat er omheen zit wel, en dat schijn je dan te voelen. Zo heeft de verloskundige mij uitgelegd.

Ik vind mijn hele buik sowieso veel gevoeliger deze 2e zwangerschap. Veel meer buikpijn enzo.  Ik denk dat het  met de eerdere keizersnee te maken heeft. Ik heb het al gevraagd aan vriendinnen die ook eerder een keizersnee hadden, maar die hadden nergens last van.

Groetjes,
    Eveline

#3111868 Quote

ja zo'n gevoel heb ik ook, het trekt heel erg bij die wond. Het lijkt net of ie open wilspringen.

#3111873 Quote

Dat gevoel van trekken aan het litteken had ik ook. Zal dan inderdaad wel het oprekken geweest zijn, heb er nu nog nauwelijks last van. En openspringen doet het echt niet zomaar hoor.   De kans is heel erg klein, maar is wel de reden dat je na een keizersnee in het zhs moet bevallen.

Mijn eerste lag overdwars, dus een andere optie was er niet. Ik ben benieuwd wat deze gaat doen….heb nog nooit een wee gevoeld. Dus alles zal nieuw zijn, wel een raar idee. Een kind hebben en geen idee hebben wat ik kan verwachten straks bij de bevalling. We zien wel.

De verloskundige zei ook nog dat ik het litteken kon masseren met een olie of creme, om het wat soepeler te maken. Misschien heb je daar wat aan.

Groetjes,
    Eveline

#3111895 Quote

hoi eveline 1976
    Heb je ook geen naweeen gehad?
    Ik kreeg dat vrij direct toen mijn zoontje er uit was.
    Dat was echt heftig omdat ik net was geholpen en daarna meteen naweeen kreeg drukte dat erg op de snee, ik wist niet waar ik het zoeken moest

#3111939 Quote

Hoi,
    Ik zou niet weten hoe dat voelt, nooit een nawee meegemaakt, maar ik weet niet hoe snel die komen na een bevalling. Mijn keizersnee is zo een beetje helemaal mis gegaan. Toen hebben ze me heel veel morfine gegeven, en ik mis nogal wat van de geboorte van mijn dochter. Eenmaal terug op de afdeling zat ik nog helemaal vol morfine, dus misschien heb ik ze gehad, maar niet gevoeld. Het was eerlijk gezegd voor mij 1 groot drama in de operatiekamer. Maar ik heb een prachtig meisje gekregen! Hoop dat het deze keer iets makkelijker verloopt. Om eerlijk te zijn ben ik erg bang voor wat me te wachten staat. Over ongeveer 19 weken zal het zover zijn. Hoe ver ben jij trouwens?

Groetjes,
    Eveline

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3111956 Quote

Hoi eveline

Ik ben nu bijn a 18 weken zwanger!!!
    Vind het wel snel gaan allemaal tegenover mijn eerste kindje.

Groetjes hannie

#3112197 Quote

Hallo Hannie,

De 2e gaat inderdaad veel sneller dan de 1e zwangerschap. Maar ik ben nu wel sneller moe en veel misselijker geweest (ruim 16 weken). Het gaat zo snel dat ik voordat ik het weet verlof heb.

Ik ben benieuwd of deze ook zo lang in mijn buik blijft. Mijn dochter is geboren bij ruim 42 weken.  En aangezien ik nogal ongeduldig ben is dat best lang wachten.

Groetjes,
    Eveline  

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct