Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289088 Zijn Er Nog Meer Mensen Van De Leeftijd Van 36 Die Zwanger Van Hun Eerste Zijn

• Auteur

Hoi,ben zwanger vandaag positief getest zo blij,maar ook een beetje eng.moet ik zelf een afspraak gaan maken in het ziekenhuis.En wat mag ik wel of niet eten ?help me please

#3111860 Quote

Hai,

Ten eerste gefeliciteerd!! Ik snap je zorgen maar je bent nu eenmaal zwanger dus probeer als eerste te genieten. Ik bleek op mijn 30ste in de vroege overgang en bleek zwanger van een kindje met een chromosoomafwijking dus leeftijd zegt niet altijd wat.

Waar moet je op letten.. Even denken:

Geen rauw vlees, alcahol, roken en ongewassen rauwe groenten.
    Niet teveel zout, geen rauwe kazen, max. 2 koppen koffie per dag. (of zwarte thee)

Wel 2 ons groenten en 2 keer fruit, foliumzuur en multivitamine voor zwanger vrouwen gaan slikken (bv davitamon femnatal).
    2 x per week vis is aan te raden. Af en toe een glaasje roosvicee Ferro.

Niet op trilplaten, niet duiken.

Dit zijn de belangrijkste dingen.

Gr.Ing (20 weken zwanger)

#3111880 Quote

Hoi,
    Ik ben niet zwanger van de eerste, maar ik ben wel 36 net als jij.
    Die eerste keer had ik ook zoiets van: Help, wat mag wel en wat mag niet. Ik heb toen gewoon een paar van die babybladen gekocht, is er geloof ik ook eentje die heet 'Zwanger'.
    Hierin wordt eigenlijk alles uitgelegd: van kraamzorg tot bevalling, van cursussen tot gevoelens tijdens de zwangerschap, van kinderopvang tot borstvoeding.
    Is wel handig voor de beginselen. Voor alle andere specifieke vragen, is er gelukkig dit forum (of voor medeleven).
    Succes en als je vragen hebt, dan hoor ik het wel
    Ivy (zwanger van 4de)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct