Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289089 Passen Deze Namen Bij Elkaar

• Auteur

Hoi,

Wat vinden jullie: passen de namen Coen en Olivier bij elkaar? Wij hebben al een zoontje die Coen heet. Mijn man vindt Olivier een hele leuke naam. Ik vind 'm  ook top, maar ik weet niet of ik Olivier en Coen wel bij elkaar vindt passen………..

Het zijn allebei wel klassieke namen, maar ik heb altijd het gevoel dat je een gelijk aantal lettergrepen moet aanhouden????? Wat denken jullie.

Doeg,
    Hester

#3111842 Quote

Hoi,

Ik vind het wel kunnen.

Groetjes, Cathy
    Mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

#3111852 Quote

hmmm ik vind ze eigenlijk niet zo goed bij elkaar passen.
    Sorry. Ik vind Olivier klassieker dan Coen.
    Ik heb ook zo'n dilemma.
    Wat vind je van Thijmen en Sacha. Die laatste voor een meisje.

#3111853 Quote

Ik vind het leuk!

En van mij hoeven ze niet persé evenveel lettergrepen te hebben. Hebben wij thuis ook niet en toch passen de namen bij elkaar.
    En als ze veeeeel later een partner krijgen kan het ook zo zijn dat ze niet gelijk zijn.

Sterkte met beslissen!!

#3111854 Quote

Moeilijk hoor, het kan wel alleen zitten er in de naam Olivier 2 lettergrepen meer.
    Onze dochter heet Isabel en als er ooit een 2e (dochter) komt dan heb ik voor haar al een naam klaar, ook met 3 lettergrepen. Als het een jongen wordt dan is het een ander verhaal.
    Persoonlijk vind ik een korte naam leuker staan bij Coen.
    Succes met je keuze.

Groetjes Sharon

#3111858 Quote

Past niet echt bij elkaar maar het kan wel hoor. Gewoon doen als jullie het willen.

gr.Ing

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3111864 Quote

Hoi,
    Ik vind ze erg mooi bij elkaar. En ik vind niet dat er evenveel lettergrepen in moeten zitten.
    Leuk hé, al die tegenstrijdige meningen… Het gaat er tenslotte om of jullie vinden dat ze bij elkaar passen.
    Groetjes Sil

#3111866 Quote

Ik vind het prima kunnen hoor! Alle 2 stoere namen, en Nederlands, dat die lettergrepen niet helemaal gelijk zijn, doet er toch niet echt veel toe. Ik denk dat je het goed combineert als de een niet bijvoorbeeld een Engelse naam is en de ander een oer Nederlandse. Verder moet je ook even kijken naar de combi met de achternaam. Maar ik vind het dus goed hoor, en als je overtuigd bent van Olivier en het voelt goed, zou ik het lekker zo laten.

groetjes,

Anna V.

#3111872 Quote

Leuke namen hoor en de combi vind ik ook goed kunnen. Mijn 2 jongens heten Thijs en Marijn. Eerst waren we ook op zoek naar een naam met 1 lettergreep, maar ik vind dit uiteindelijk leuker klinken.
    Succes met kiezen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct