Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289090 Het Hoe En Wat

• Auteur

Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Hoe kwamen jullie erachter dat jullie zwanger waren??
    Door eerst een test te doen, of hadden jullie al last van wat zwangerschapsverschijnselen/kwaaltjes? en zo ja wanneer begonnen en welke??

Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik er pas achter toen ik al 7 weken zwanger was.
    Ik was al een aantal weken wat misselijk en zere borsten.
    Ik wist alleen niet beter dat ik PCO had en dus geen eisprong.
    Vond toen dat het griepje wel lang aan duurde.Mijn man grapte: misschien ben je wel zwanger…. Toen maar een test gekocht en wat bleek: POSITIEF! Ik was echt zwanger.
    Week later voor een echo en bleek toen al 8 weken zwanger te zijn!

#3111871 Quote

Bij mijn eerste zwangerschap was de test die het duidelijk maakte. Bij de tweede had ik 1 pijnlijke borst en toen ik de test deed, was ik dus zwanger.
    Nu bij de derde was ik echt verschrikkelijk moe en zeer kouwelijk. Ik ging ineens dingen doen, die ik normaal gesproken niet doe zoals mijn boek uitlezen tijdens spitsuur (van mijn andere 2 kinderen) of ineens in bad gaan liggen. Na een aantal dagen van die rare fratsen en 5 dagen overtijd bleek de test superpositief te zijn.
    Groetjes, Yoeke

#3111876 Quote

Hoi Marilynn,

Bij me eerste zwangerschap kwam ik er een beetje via een "lullig"manier achter.. Ik was al een tijdje niet lekker,moe en erg humerig..We zaten toen net in een verhuizing dus ik gaf dat de schuld (ik verliet mijn huisje om te gaan samenwonen daar had ik het nog al moeilijk mee)..Ik ben toen naar de dokter gegaan om me bloed te laten testen op suiker of te kort aan ijzer (vanwege de vermoeidheid)…Ik kreeg de uitslag en er was nix aan de hand… Totdat ik een brief van de huisdokter kreeg of ik hem met spoed wilde bellen…Ik maakte me zorgen ..dus gelijk bellen…Gefeliciteerd je bent zwanger!!! werd er verteld.
    Hmmm maar ik ben aan de pil… we waren helemaal niet bezig met kindjes…Dus het was wel ff schrikken…Maar nadat het totaal doorgedrongen was vond ik het leuk..Me vriend vond het overigens gelijk al leuk…En nu twee jaar later is het nog steeds leuk…
    Ik ben nu zwanger van de tweede en dat was totaal gepland… Me borsten die begonnen zeer te doen en toen wist ik gelijk al.. voor de zekerheid een test en het was overduidelijk….

Een beetje lang verhaal sorry..

Groetjes van Meta de mv Robin (2) en 3,5 mnd zwanger..

#3111889 Quote

Hoi hoi,

Toen ik de eerste keer zwanger was vond ik het zo raar dat ik ineens zo ontzettend vaak moest plassen! Ik had wel een vermoeden dus ik een test gedaan: positief!
    Helaas liep die zwangerschap uit op een miskraam.
    In oktober een curretage gehad. Na die ingreep werd ik maar niet ongesteld. Nu kon dat wel wat langer duren hadden ze gezegd dus ik wachtte rustig af.
    Maar toen ik ineens weer vaak naar de wc moest, wist ik wel beter. Test gehaald en ja hoor: weer zwanger!
    Ik ben nu 18 weken op weg en alles gaat prima.

Groetjes,
    Maike

#3111898 Quote

Hoi,

Bij de eerste keer had ik het ook niet in de gaten. Ik werd toch al bijna nooit ongesteld, dus waarom zou ik denken aan een zwangerschap. Ik dacht zelfs dat ik ongesteld was geworden in december, hoewel het wel korter duurde. Ik had zere borsten en ik had pukkeltjes. Mijn zusje was de eerste die vroeg of ik zwanger was door die pukkeltjes en ik zei nee, want ik ben net ongesteld geweest en heb er nog buikpijn van. Mijn man was de tweede die het vroeg, door die zere borsten…Met kerst zouden we met zijn achten op vakantie gaan, maar ik was er heilig van overtuigd dat we met zijn negenen gingen……
    Al die dingen bijelkaar zorgden ervoor dat ik eindelijk een zwangerschapstest durfde te doen en die bleek positief! Tijdens de echo kwamen we erachter dat ik al 11 weken en 2 dagen zwanger was…..

Bij deze zwangerschap is het heel anders gegaan. Ik had enorm last van bloedverlies en bloedde al drie weken hevig. Omdat ik het niet vertrouwde wilde ik een afspraak bij de huisarts maken. Mijn man vroeg weer of ik zwanger was, hoe kan dat nu, want ik ben toch ongesteld? Toch een test gedaan, ik geloofde het helemaal niet, maar ik was echt zwanger! Voor de zekerheid nog een test en echt zwanger! Maar het bloeden bleef, dus was ik er niet gerust op. Na een week een echo gehad, waarop we eigenlijk niets zagen en na die echo had ik weer een week bloedverlies. Mijn hoop was vervlogen, vooral ook omdat het ziekenhuis niet echt positief deed. Twee weken later zagen we toch echt een klein mensje door het beeld zwemmen en dus ben ik echt zwanger! We waren giga opgelucht en zijn heel erg blij. Het spruitje is nu bijna 11 weken oud in mijn buik.

Op allebei de manieren zijn we er raar achter gekomen en behalve van de eerste dan had ik bij de tweede geen zwangerschapskwaaltjes, die kwamen pas later!

Groetjes Hanneke

#3111904 Quote

Bij mij waren het de zwangerschapskwaaltjes die ons er op wezen. Maar je moet toch altijd de test afwachten om te zien of het echt zo is. Ten slotte kun je je ook van alles in je hoofd halen als je er op zit te wachten. Gelukkig bleek het echt zo te zijn.

Groetjes, Marisa

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3111917 Quote

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben 4 weken geleden ongesteld geweest, en had sinds 2/3 dagen een wat misselijk gevoel, en best wel moe.
    Dus heb vanochtend een test gedaan, maar helaas negatief.
    Nu  zat er  hiervoor 6 weken en daarvoor 5 weken tussen 2 menstruaties, dus kan natuurlijk te vroeg getest hebben.
    Ik vroeg me af hoe snel je last kunt krijgen van misselijkheid.
    Ik dacht dat je dat van de hormonen werd, dus nam aan dat je die dan ook in je urine moest   kunnen zien.
    Het zal wel gewoon een griepje zijn. Tenslotte heerst het op het moment.

#3111975 Quote

Ik heb hetzelfde gehad hoor. Ik had al een tijdje zwangerschapsverschijnselen en de test was negatief (ik denk zo'n 5 weken na mijn laatste ongesteldheid). Negatief. Ik had echt zoiets van 'hoe kan dat nou? ik voel me toch zwanger?'

De klachten werden erger, maar een maand na de eerste test weer getest. Voor de zekerheid, omdat we op vakantie gingen. En ja hoor, hartstikke positief. En later bleek ook dat ik al langer zwanger was. De eerste test had positief uit moeten vallen, maar dat deed 'ie niet. Misschien toch te weinig hormonen om de test positief te kleuren, maar genoeg om er al even ziek van te zijn.

Laten we hopen dat het bij jou ook zo is. Als je klachten aanhouden, gewoon weer testen! Het kan natuurlijk zijn dat je een griepje hebt, maar zoals je hierboven kunt lezen kan het ook anders!

Groetjes, Marisa

#3112157 Quote

Nou de griep heeft zich wel aangekondigd.
    Koorts, keelontsteking, verstopte holtes.
    Leef al paar dagen op de paracetamol, in mijn achterhoofd houdend dat ik misschien wel zwanger ben.
    Ik ben af en toe wel nog wat misselijk, dus we wachten maar af waar dit vandaan komt.
    Einde van de week nog maar eens testen als ik nog niet ongesteld ben geworden.
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik met 7 weken pas getest en die was heel duidelijk.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct