Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289092 Moet Je Met 7wkn Een Inwendige Echo

• Auteur

Misschien dat iemand dit weet. Ik vroeg me af of je met 7wkn een inwendige of uitwendige echo krijgt bij de gyn. Het is namelijk iemand die ik ken die ten alle tijden echo's kan maken (dat is wel leuk!). Maar weet niet of ik t zie zitten bij diegene een inwendige echo te laten maken.
    Thanx!

Liefs Mama van Pip (j 2,5) en 5 wkn zwanger!

#3111884 Quote

Hoi mamaLina,

Vaak is het wel zo dat je met 7 wk een inwendige echo krijgt.
    Het ligt er maar net aan hoeveel er te zien is als het eerst uitwendig doen.
    Ik heb toen zelf ook met 7 wk 4 dg een inwendige gehad omdat ze het zo veel beter konden zien.
    Zag er zelf erg tegenop maar het viel reuze mee.
    Je voelt je wel een beetje ongemakkelijk maar houdt er rekening mee dat het mensen zijn die iedere dag zulke dingen en kinderen te wereld brengen dus zijn echt wel wat gewend haha.

Was zelf ook erg blij dat het inwendig ging want we zagen echt het hartje goed kloppen van de kleine.

Succes hiermee en hoop dat je het doet, je zal zien dat het super is om al zo vroeg je kindje te kunnen zien.

Groetjes Marijke ( 18 wk vandaag )

#3111886 Quote

Hoi hoi,

In het ziekenhuis en diagnostisch centrum heb ik rond die tijd ook inwendige echo's gemaakt. Ik vond het reuze meevallen en een voordeel is dat je het echt veel beter ziet.

Toen wij erachter kwamen dat we weer zwanger waren (1e keer miskraam gehad) hebben wij zelf een echo geregeld bij een mevrouw die een eigen 'bedrijfje'   heeft waar ze pretecho's maakt. Zij kan alleen maar uitwendige echo's gemaakt. Toen was ik pas 4 weken en kon je al wel wat zien. Het was alleen niet zo fijn want ze moest heel hard op mijn buik duwen om iets te kunnen zien.

Het ligt dus ook gewoon aan de apparatuur die die persoon heeft. Maar maak je niet druk om een inwendige echo. Het doet niet pijn en je hebt een veel beter beeld!

Groetjes,
    Maike
    18 weken en 1 dag zwanger

#3111894 Quote

Hoi,

Als je om medische redenen vroege echo's nodig hebt(en  dat is bij 7 weken vaak het geval dus het is niet leuk om vroeg veel echo's te krijgen!)  dan is dat eigenlijk altijd inwendig. Vanaf een week of 10 beginnen ze uitwendig te kijken.
    Ik heb een ontelbaar aantal keer een inwendige echo gehad en het is helemaal niet erg. Ja het is een beetje genant de eerste keer omdat je in je blote kont ligt en zij een stok naar binnen duwen maar je voelt er weinig van. Voelt als het inbrengen van een tampon zeg maar. Totaal niet pijnlijk en terwijl dat ding in je lijf zit kijken zij op het scherm dus je voelt je niet echt bekeken ofzo.

gr.Ing

#3111900 Quote

Hoi,

Ik heb ook een inwendige echo gehad. Ik vond het meevallen. Ik ging naar het ziekenhuis met het idee dat ik een uitwendige echo zou krijgen. Dus toen de zuster zei trek je broek maar uit, stond ik wel ff raar te kijken. Ik wist niet eens dat het bestond. Het inbrengen vond ik niet erg en het deed ook geen pijn. En als je dan het hartje van je kindje ziet kloppen, daar werd ik wel emotioneel van. Is echt zo mooi om te zien. Ik heb bij 20 weken een pretecho laten maken,   en ook dat was heel erg mooi om te zien. Dat kan ik iedereen aanraden. Je ziet dan alles en dat is heel bijzonder.

#3111913 Quote

Meestal krijg je pas vanaf 12 weken een uitwendige. Zeker in het ziekenhuis. Daarvoor is het bijna altijd inwendig.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct