Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289094 Steken In Mijn Onderbuik

• Auteur

hoi

Ik ben als het goed is 8wk vandaag zwanger maar heb vannacht steek in mijn onder buik gehad en nu net weer wat kan dat zijn.

Groetjes sanne

#3111887 Quote

Hoi Sanne,

Grote kans dat je last hebt van bandenpijn.  Ik heb er zelf ook regelmatig last van en dan ook in combinatie met lichte krampjes. Maar zolang ik geen bloed zie maak ik me nergens druk om! Je moest eens weten wat er in je lichaam allemaal gebeurd en dat kan natuurlijk bijna niet zonder slag of stoot! Wanneer je steekjes en krampjes hebt in combinatie met bloed dan zou ik de VK even bellen. Moet je onderstaande maar lezen, is van internet geplakt. Hoopt dat je er wat aan hebt!

Bandenpijn: Via het lieskanaal lopen banden naar de grote schaamlippen. Deze banden zitten vastgehecht aan de bovenkant van de baarmoeder en moeten daarom met de groei van de baarmoeder meerekken. Dit meerekken kan pijn veroorzaken; men spreekt in dat geval van bandenpijn.

Kenmerkend is dat deze pijn onverwacht optreedt, vrij constant en nogal hevig is. De pijn kan links of rechts onderin je buik, maar ook aan beide kanten gevoeld worden. Wanneer je zwaar getild hebt of erg moe bent kan het erger worden. Bij hoesten kan je hier ook nogal wat last van hebben. Wanneer je bij het opstaan uit bed op een wat onhandige manier manoeuvreert, kunnen de banden nog eens extra gerekt worden. Door even rustig te liggen merk je dat de pijn overgaat. De bandenpijn verdwijnt in de loop van de zwangerschap, op het moment dat er een maximale rek bereikt is. Wanneer je buikspieren erg slap zijn heb je er meer last van.

#3111890 Quote
    quote: Renske82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-03-2007 10:40:05'));

Hoi Sanne,

Grote kans dat je last hebt van bandenpijn.  Ik heb er zelf ook regelmatig last van en dan ook in combinatie met lichte krampjes. Maar zolang ik geen bloed zie maak ik me nergens druk om! Je moest eens weten wat er in je lichaam allemaal gebeurd en dat kan natuurlijk bijna niet zonder slag of stoot! Wanneer je steekjes en krampjes hebt in combinatie met bloed dan zou ik de VK even bellen. Moet je onderstaande maar lezen, is van internet geplakt. Hoopt dat je er wat aan hebt!

Bandenpijn: Via het lieskanaal lopen banden naar de grote schaamlippen. Deze banden zitten vastgehecht aan de bovenkant van de baarmoeder en moeten daarom met de groei van de baarmoeder meerekken. Dit meerekken kan pijn veroorzaken; men spreekt in dat geval van bandenpijn.

Kenmerkend is dat deze pijn onverwacht optreedt, vrij constant en nogal hevig is. De pijn kan links of rechts onderin je buik, maar ook aan beide kanten gevoeld worden. Wanneer je zwaar getild hebt of erg moe bent kan het erger worden. Bij hoesten kan je hier ook nogal wat last van hebben. Wanneer je bij het opstaan uit bed op een wat onhandige manier manoeuvreert, kunnen de banden nog eens extra gerekt worden. Door even rustig te liggen merk je dat de pijn overgaat. De bandenpijn verdwijnt in de loop van de zwangerschap, op het moment dat er een maximale rek bereikt is. Wanneer je buikspieren erg slap zijn heb je er meer last van.

Hoi renske

Waar kun je deze info allemaal vinden dan

Groetjes sanne en bedankt

#3111891 Quote

Gewoon even "googelen"! Toen ik voor het eerst die steekjes had heb ik op Google ingetikt: "steken buik prille zwangerschap" en dan komen  er weet ik veel hoeveel hits uit! Gewoon bij google intikken wat je voelt in combinatie met zwangerschap en dan kan je echt een hoop info vinden! Verder is de site http://www.gezondvgz.nl een hele goeie. Klik rechts halverwege de pagina op gezond zwanger en daar kan je ook een hele hoop info vinden! Succes!

#3111907 Quote

Je kunt ook een goed zwangerschapsboek kopen, zoals bijv. Veilig Zwanger. Ik dacht ook altijd van 'misschien beetje zonde van het geld', maar je loopt bijna wekelijks wel tegen iets aan waarvan je denkt 'hoort dat er bij of wat zou het kunnen zijn'. Het is erg fijn om dan even het boek er bij te kunnen pakken. Ook handig om alvast vooruit te lezen, dan weet je wat je eventueel nog te wachten staat en hoef je je ook geen zorgen te maken als je nog ergens last van krijgt.

Groetjes en allemaal een fijne zwangerschap!
    Marisa

#3111925 Quote

Hoi Sanne,

Dit heb ik ook gehad!! Ik heb toen de vk gebeld. Die steken zijn een teken dat je baarmoeder aan het groeien is. Dit kan behoorlijk heftig worden!! Zolang je geen bloed verliest is er niks aan de hand.

Succes Groetjes Loli, 12w5d

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct