Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289095 Zwanger Van Tweede En Heel Ander Gevoel Dan Bij Eerste

• Auteur

Ik had bij de eerste een heel sterk gevoel dat t een jongen zou worden. Ik voel me heeeeeel anders nu. Natuurlijk voel je je bij iedere zwangerschap weer anders. Maar dit keer denk ik te voelen dat t een meisje is. Of een tweeling… Gewoon een ander gevoel dan bij de eerste. Opnieuw een jongen zou ik fantastisch vinden. Het geldt voor mij niet dat ik liever een meisje zou krijgen. Ik wil het kind wat nu in mijn buik zit. T liefst gezond en wel. En wat t is…. dat is voor mij een bijzaak.
    Maar heb ook andere kwaaltjes. Heb meteen een sterk 'buik' gevoel. ben me er 24uur per dag bewust van dat er iets aan t gebeuren is in mn buik. En heb veeeeeel trek in zoetigheid. Dat had ik bij de eerste niet. Toen wilde ik alleen mint mint en nog eens mint. Ik at letterlijk tandpasta uit de tube, een pakje kauwgom in een keer leeg….Vreselijk laxeerend maar ik kon er niks aan doen. Ik was heel mooi zwanger. Een italiaanse vriendin van mij voorspelde al dat t een jongen werd als ze naar mijn buik en rug keek. Je kon de eerste 5 maanden! niks zien aan mn buik en borsten. terwijl mn zoontje met 8 mnd geboren is! NU ben ik 5 wkn en is mn buik helemaal uitgezet en heb ik vreselijke rugpijn. Grappig dat t zo anders kan zijn.
    Wie heeft dit ook, of juist niet?

Liefs mama Lina

#3111885 Quote

herken het wel hoor!
    Bij mijn oudste had ik echt het gevoel: dit wordt/ is een knul en idd er loopt nu een gezonde peuter van ruim 2,5 hier in de kamer rond.
    Toen ik zwanger was van de jongste had ik al zin in zoet toen ik nog niet eens positief getest had of vermoedde zwanger te zijn! Zolang het maar zoet was at ik het en dat heb ik weeeeeken volgehouden, ineens was dat over en at ik weer gewoon wat ik altijd at.
    Was die tweede zwangerschap ook misselijk en veel overgegeven…. dus had ik zelf al niet door dat ik heeeeel anders zwanger was, anderen viel het ook op.

TOT mijn buik begon te groeien, die zag er dan weer 'precies' hetzelfde uit als bij de eerste.

Heb zelf lang gedacht dat het wel een meisje zou zijn, want ik was zoooooo anders zwanger dan bij de oudste…. tot de middelste 3 maanden aanbraken en toen wist ik het niet meer zo zeker.

En het is uiteindelijk een tweede gezonde knul geworden!!!!
    Dus dat gevoel kan je bedriegen….maar 50% kans dat je het goed hebt

groetjes,
    Marije

#3111957 Quote

Hoi,
    Bij mij waren de eerste twee zwangerschappen bijna precies hetzelfde: zin in zoet, niet misselijk, maagzuur. Kortom, alles was hetzelfde. Omdat ik de eerste keer een meisje had gekregen, ging ik er vanuit dat de tweede weer een meid zou worden en inderdaad.
    Mijn laatste zwangerschap was compleet anders: misselijk, veel buikpijn, vooral zin in hartige dingen, bekkeninstabiliteit en minder gewichtstoename en er kwam een jongen uit.
    Nu voor de vierde keer zwanger lijkt het heel erg op de zwangerschap van mijn zoon, heel erg misselijk (heb nl. twee vruchtzakjes, dus lekker extra hormonen) en zin in hartig. Ik denk dus dat het weer een jongentje wordt.
    Maar je kunt het goed mis hebben hoor. Bij mijn schoonzus was haar tweede zwangerschap compleet anders dan de eerste en er kwam gewoon weer een jongentje uit. Het blijft giswerk. De chinese voorspelling klopte bij mij de laatste keer ook niet. Nu voorspelt het weer een meisje, we zullen zien.
    Ivy

#3111982 Quote

Hoi,
    Bij de eerste was ik er van overtuigd dat het een meisje zou worden en dat werd het ook.
    De tweede zwangerschap was zóó anders en nu was ik er van overtuigd dat het een jongen werd. Kocht onbewust zelfs al jongenskleren en wat denk je… Weer een meisje!
    Zegt dus allemaal niet zo veel.
    Greotjes Sil

#3112135 Quote

Hai,

Ik ben nu 6 weken zwanger van de 2e en de eerste keer had ik een duidelijk gevoel dat het een jongen zou zijn. Ik was dan ook heel verbaasd geweest als het een meisje was maar het is een jongen.

Nu heb ik nog geen idee….ben nog niet zo misselijk als met de eerste maar mijn buik is nu al aan het uitzetten… En ook ik heb  last van rugpijn. Grappig dat dit dus niet  ´raar ´ is en er meer zwangere  ´last ´ van hebben.

Sinds van de week zijn er al een aantal mensen geweest die gevraagd hebben of ik zwanger was…ik vrolijk nee zeggen natuurlijk. Hebben jullie hier ook mee te maken?

groetjes  

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct