Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289098 Welke Flessen

• Auteur

Hallo,

Wij zijn alvast een beetje aan het rond kijken welke flessen we straks gaan nemen
    maar we hebben laatst op de 9 maanden beurs flessen van nuby gezien en die lijken ons ook wel heel fijn
    We weten nu eigenlijk niet goed welke we moeten kiezen
    Wie heeft hier al ervaring mee en kan ons adviseren

Groetjes Samiera

#3111901 Quote

Nuby ken ik persoonlijk niet, maar wij hebben wel heel goede ervaringen met de Avent flessen. Die lekken niet, die van de Etos wel. Het grote nadeel is wel dat alles van Avent zo duur is.

Groetjes Hanneke

#3111902 Quote

Ik heb gekozen voor de flessen van B-free. Dat zijn (voor zover ik weet) de enige flessen waar geen Bisfenol A in verwerkt zijn.

Onderaan mijn mailtje wat info over Bisfenol A.

Groetjes, Marisa

Bisfenol A is een stof die wordt gebruikt om polycarbonaat te maken, een hard, transparant plastic materiaal. Van polycarbonaat worden bijvoorbeeld flessen voor babyvoeding, zuivel of frisdrank gemaakt. Bisfenol A wordt verder gebruikt voor het vervaardigen van deklagen ofwel coatings, die bijvoorbeeld in blikverpakkingen voor levensmiddelen worden aangebracht. Tot slot is bisfenol A een oplosmiddel voor drukinkten in papier en karton.

Bisfenol A wordt normaal gesproken tijdens de productie van polycarbonaat of tijdens het harden van de coating omgezet in een onschadelijke chemische stof. Er is dan in het eindproduct nagenoeg geen bisfenol A meer aanwezig. Het is echter mogelijk dat bisfenol A onder invloed van bepaalde omstandigheden, zoals tijd, zuurgraad of ultraviolet licht, vrijkomt en in het verpakte levensmiddel terechtkomt. Dit proces heet ‘migratie’.

Is Bisfenol A schadelijk?

Chemische stoffen vormen alleen een risico als de blootstelling de gezondheidskundige grenswaarde of wettelijke norm overschrijdt. Bisfenol A is een stof die er van verdacht wordt in grotere hoeveelheden de hormoonhuishouding te kunnen verstoren.

In oktober 2003 heeft de VWA literatuuronderzoek gedaan naar bisfenol A in babyflesjes. De VWA is vooralsnog van oordeel dat de aangetroffen hoeveelheden bisfenol A in babyflesjes zo klein zijn, dat ze geen risico vormen voor de gezondheid. In 2005 heeft de VWA laboratoriumonderzoek gedaan naar de afgifte van bisfenol A uit zowel nieuwe als gebruikte polycarbonaatflesjes.

Mocht u echter niet gerust zijn, dan kunt u de nieuwe flesjes wassen, zodat er nòg minder bisfenol A in het levensmiddel terechtkomt. Maak dan nieuwe kinderflesjes voor gebruik goed schoon met warm water en afwasmiddel. Spoel ze na met schoon water.

#3111910 Quote

Hoi,

Daar kun je je nu al wel druk over maken, maar het hangt er ook een beetje vanaf welke fles jullie kindje zal accepteren. Voor onze zoon had ik een heel pakket van Avent aangeschaft. Hij pakte die goed. Maar onze dochter wilde daar echt niks van weten. Wij hebben diverse flessen geprobeerd. Uiteindelijk pakte ze de gewone goedkope fles met 3 standenspeen van het Kruidvat huismerk! De Aventflessen heb ik nu aan een zwangere vriendin cadeau gedaan. De andere flessen heb ik ook weggegeven of weggegooid.

Ik zou dus niet te veel aanschaffen. Een fles kun je na de geboorte zo bij kopen. Zorg gewoon dat je 2 verschillende soorten flessen (van ieder 1) incl speen in huis hebt. En koop meer flessen van het merk dat de kleine accepteerd.

Groetjes, Cathy

#3111911 Quote

Ik heb verschillende flessen (etos, kruidvat en trekpleister) en die zijn allemaal goed. Onze Quinn drinkt uit allemaal. Ik zou er ook 1 of 2 kopen (met speentjes vanaf 0 maanden) die niet al te duur zijn en dan kijken hoe je kleintje er op reageert.
    Verder kan ik je wel aanraden om te kijken naar de maataanduiding. Het handigste vind ik die  waar de maten per 10 staan aangegeven. Dan hoef je niet zo te gokken qua inhoud.
    Groetjes Veerle
    Mama van Quinn 22-01

#3111915 Quote

Ik gebruik de flessen van Avent. Ik heb verschillende geprobeert maar Yara wil allen deze flessen. Ook andere fopspenen pakt ze niet, alleen de rechte van Avent. Andre spenen zijn vaak een beetje krom en afgevlakt.

Andrea

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3111919 Quote

Het is natuurlijk handig om al je te orienteren en om al wat in huis te hebben, maar het is idd wel zo dat je het pas echt weet als je kindje er is.
    Wij hadden 2 Difrax-optiflessen, een kleintje en een grote.Die zijn gebogen.
    In het begin natuurlijk de kleine, met een kers-speentje. Maar hij dronk zó snel de fles leeg dat we nog een paar andere flessen en spenen hebben moeten aanschaffen voordat  we de juiste hadden.  
    Uiteindelijk drinkt onze man van 13 weken nu uit de difrax-optifles met een driestanden-speen. Ideaal voor hem. Maar het is echt per kind verschillend.
    Succes en geniet ervan!
    Groetjes van Bloem

#3111926 Quote

Wij hebben ook de Difrax flessen, had 1 kleintje en 2 grote aangeschaft met zo'n kromme hals. Ze drinkt er prima uit.
    Ik heb de allerkleinste speen vervangen voor een maatje M voor de melk en als ze rijstebloem in haar laatste fles krijgt dan gebruik ik maat L.
    Gewoon maar kijken wat je kleintje straks wil.

Groetjes Sharon

#3111940 Quote

Hoi Samiera,

Ik heb de flessen van Nuby gebruikt bij mijn tweede zoon en bij mijn komende dochtertje ga ik ze ook gebruiken.

Ik vind ze erg fijn omdat ze echt goed rekening houden met de ontwikkeling van de baby en zich daarop aanpassen!

Succes met kiezen!

Groetjes, Natasja.
    35 wkn zwanger.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct