Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289104 Hooikoorts Tijdens Zwangerschap

• Auteur

Hoi hoi, ik ben nu 15 weken zwanger en sinds de bloembollen weer beginnen te bloeien begin ik weer last te krijgen van hooikoorts.
    Normaal gesproken heb ik daar goede medicijnen voor maar die gebruik ik nu natuurlijk niet.

Wie heeft er ook last van en wat doe je ertegen??

En dan te bedenken dat ik in augustus ben uitgerekend en dus de hele lente en zomer er last van kan hebben…………….

Alvast bedankt voor de adviezen.

Groetjes Vlindertje4

#3111932 Quote

Hoi hoi,

Ik moet zeggen dat ik er tijdens afgelopen hooikoortsperiode nauwelijks last van had terwijl ik anders echt niet zonder medicatie kan. Ik hoop dan ook dat ik straks na de bevalling nog voldoende hormoontjes heb om dit seizoen door te komen want ik wil graag borstvoeding gaan geven en dan zijn die medicijnen ook niet goed.

Succes en anders even overleggen met de huisarts.

Groetjes Anja (39 weken en 4 dagen)

#3111938 Quote

hoi

Ik had er toen ik zwanger was ook heel veel last van en heb toen dokter gebeld maar kon er geen medicijnen voor krijgen echt   vervelend was dat zeg,ik weet niet of er iets homeopatisch voor is misschien dat je dat wel kan gebruiken.En anders heel veel sterkte ermee.Ik hoop dat ik er ook niet veel last van zal hebben als ik zwanger ben dit jaar. groeten wendy

#3111944 Quote

polinosan is homeopahisch en hielp hier in het gezin vorig jaar goed. Heb het nu niet met bijsluiter in huis, dus weet niet of het mag met zwangerschap

#3111946 Quote

Ik heb zelf last van huisstofmijtallergie en astma, maar inderdaad, antihistamine mag dus niet. Het enige wat een beetje helpt, is zo'n neusspoeling van Physiomer (daarmee spoel je de allergenen uit je neus, is dus wel tijdelijk). Ik heb de hele zwangerschap al last van bloedneuzen door de allergieen… pffft. En dat blijft dus nog wel even, want ik wil heel graag borstvoeding geven om mijn kindje al die allergische reacties te besparen…

Je moet er wel wat voor over hebben, he? Heel veel sterkte allemaal!
    ~Hilde

#3112011 Quote

Er zijn hooikoortsmedicijnen die je mag gebruiken tijdens je zwangerschap. Bel even met je huisarts of maak een afspraak, dan kan die kijken of je normale medicijnen kwaad kunnen of eventueel andere voorschrijven. Gebruik niet zomaar homeopatische middelen tijdens je zwangerschap, het feit dat het natuurlijk is wil niet zeggen dat het geen kwaad kan. Ook voor deze middelen even overleggen met je huisarts.

Ik las ooit in een interview met een gyneacoloog dat hooikoorts of erger wordt of juist veel minder tijdens een zwangerschap. Bij mij werd het bij de vorige zwangerschap inderdaad veel minder en is ook zo gebleven daarna. Nu maar hopen dat me dat weer lukt.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112017 Quote

Mijn huisarts heeft me Tavegyl voorgeschreven. Dit kan wel nare bijwerkingen hebben (hoofdpijn, duizeligheid, slapeloosheid) en kan het reactievermogen verminderen (bijv. bij autorijden). Ik ga het alleen slikken als het echt nodig is.

#3112133 Quote

Ik hoop voor je dat je er geen tot heel weinig last van zult krijgen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik er misschien 2 dagen last van gehad terwijl ik normaal 2 mnd last heb. De afgelopen jaren heb ik er ook minder last van gehad. Dus ik hoop dat het deze zwangerschap weer zo is…en daarna helemaal geen last meer heb van hooikoorts.

#3112143 Quote

Hoi,

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik eerst helemaal geen last van hooikoorst, tenminste in het begin niet van het seizoen niet. Maar in Junu ofzo kreeg ik er ineens heel erg last van zo erg dat ik ook een afspraak gemaakt heb met de huisarts en ik heb een neusspray gekregen om de klachten te verminderen als ik last bleef houden mocht ik er ook oogdruppels bij hebben. Maar de neusspray verlichte mijn klachten aanzienlijk.
    Ik gebruikte deze echter alleen als ik er echt last van had.

Groeten saskia  

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct