Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289110 Zijn Dit Nou Zwangerschapskwaaltjes

• Auteur

Hoi iedereen,

Heb een tijd niet meer gereageerd maar heb wel al jullie verhalen gevolgd. Zo af en toe op het werk een beetje van alles op de hoogte blijven. Maar dan reageer ik eigenlijk nooit en 's avonds heb ik niet zo'n zin meer om achter de compie te duiken.

Maar nu heb ik een vraagje aan jullie.
    Sinds 3 weken heb ik last van blaasontsteking 1 ste week moest ik 3x p.d. ik meen 10 dagen lang medicijnen slikken en die sloegen niet aan. Toen ben ik afgelopen maandag terug geweest en heb ik iets zwaarders gekregen voor 10 dagen en 4x per dag. En het mag allemaal met zwangerschap.
    Het branderige gevoel is nu wel weg, maar ik heb nog steeds echt buikpijn. Dit vooral als ik aan het plassen ben of net klaar en als ik bijv. de auto moet uitstappen.
    Zal dit nog steeds dan die blaasontsteking zijn?
    Ik ga moet maandag wel terug naar de dokter, maar wordt er een beetje gek van.

En nu heb ik ook sinds 3 dagen weer gruwelijke last van mijn onderrug en doe zittend werk dus dat is er niet bevordelijk voor. En zodra ik aan het wandelen ben dan zakt het ook weg en heb ik er ook geen last meer van, maar op mijn werk is het alleen maar wat drinken halen, iets van de printer en verder loop ik niet zo veel, maar ja valt ook niet veel te lopen. En 's avonds leg ik thuis er een kruik tegen en dan trekt het ook weg. Maar het blijft terugkomen.
    Ik heb 1 week vakantie vorige week gehad en toen had ik er geen last van en 2 dagen daarvoor had ik dit ook al heel erg.
    Ligt dit ook die kleine in mijn buik?

Ik ben morgen 19 weken zwanger.
    O ja nog iets vreemds (wordt wel een lang verhaal) maar hebben jullie ook last van een lekkende borst? Mijn man moet er weleens om lachen want dan liggen we een tijdje in bed en dan is mijn nachthemd nat en steeds bij de rechterkant. Hoort dit er bij? Overdag weet ik dit eigenlijk niet of ik er last van heb, dan valt het in ieder geval niet op.

Nou sorry voor mijn lange verhaal en ik ga hier ook mee naar de dokter, maar ben toch eigenlijk wel benieuwd of meer a.s. moeders dit kennen.

Groetjes Nathalie

#3111963 Quote

Hoi Nathalie.
    Ik ken het gevoel van die buikpijn ook wel ja, en ik moet zeggen dat ik me daar ook wel eens (nou ja regelmatig) wat zorgen om maak, en als ik volgende week naar de vk moet, zal ik het ook zeker vragen… Ik heb het vooral 's nachts als ik nodig naar het toilet moet, en als ik dan aan het plassen ben, maar ik heb nog nooit blaasontsteking gehad dus ik weet niet hoe dat moet voelen?? Aan mij heb je dus niet zo veel qua adviezen haha…
    Die lekkende borst heb ik zelf maar een keer gehad deze zwangerschap (bij de eerste helemaal niet), en dat was toen ik aan het douchen was, maar dat waren een paar druppeltjes en verder niet. Ik heb wel eens gelezen dat dat wel vaker voorkomt hoor, omdat je borsten dan zeg maar aan het voorbereiden zijn op evt. borstvoeding, en dan wordt er zoals bij jou al melk geproduceerd.. Als het erg vervelend is 's nacht kun je misschien een bh aandoen met een zoogcompres erin om het ergste om te vangen??
    Groetjes Anne-Marie

#3111974 Quote

Hoi Nathalie,

Ik heb ook last gehad van dat blaasontsteking gevoel  maar weet eigenlijk niet meer hoeveel weken ik toen was,in iedergeval na de 20 weken.
    Bij mij ging het samen met vaak naar de wc moeten en weinig plassen per keer.
    Ik ben toen bewuster gaan plassen ,zeg maar alleen als ik zeker wiste dat mijn blaas vol was,dit om je spieren te trainen en ervoor zorgen dat je je blaas helemaal leeg plast.
    Bij mij heeft dit binnen een paar dagen geholpen,als het niet zou helpen moest ik van de vk naar de dokter ,want het kan net zo goed wel een blaasontsteking zijn.
    Nu heb ik al een dikke buik (37wk4dg) en til mijn buik een beetje op tijdens het plassen en wiebel van links naar recht zodat alles uit mijn blaas is.

Oja ,ik wou ook nog zeggen dat als je al twee keer medicijnen hebt gekregen tegen blaasontsteking van je arts,je er wel vanuit kunt gaan dat je echt een blaasontsteking hebt,ik neem aan dat ze je urine hebbe gecontroleerd?

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt,vooral dat van je blaas leeg plassen helpt ook ter voorkoming van een blaasontsteking.

Veel liefs Merel

#3111980 Quote

Dank je wel voor jullie reacties.
    Van die blaasontsteking, dit is inderdaad getest, maar omdat de eerste keer niet aansloeg ben ik een beetje ongerust dat dit nu weer niet overgaat.
    En zo'n buikpuin heb ik nog niet eerder gehad.

En die lekkende borst zal dan heel normaal zijn, ik wist niet dat dit bij de zwangerschap ook al kon gebeuren ik dacht alleen er na.
    Nou ja dat is ook maar een kleinigheidje.

Nu hopen dat die rugpijn en blaasontsteking gewoon overgaan, want dit is het meeste waar ik me ongerust over maak.
    Ik was zo blij dat ik nergens geen last van had. En nu komt ineens alles tegelijk.

Hopelijk word ik maandag gerust gesteld!

Groetjes Nathalie

#3112002 Quote

hoi',
    Even iets over je blaasontsteking.
    Ik ben nu 25 jaar en ik heb mijn hele leven al last van blaasontsteking.
    Bij mij komt het elke keer terug ik heb het vorig jaar zelfs 13 keer gehad en dan waren mijn medicijnen op en begon het weer.
    Tot dat de dokter zei dat we mijn urine op gingen sturen naar hat laboratorium.
    Dar kwam dus uit dat ik twee verschillende soorten bacterien in mijn urine had zitten dusdat wilde zeggen, dat met mijn medicijnen de ene bacterie wel weg  haalden  maar de andere bleef zitten (dus eigenlijk was ik nog steeds niet van mijn blaasonsteking af)
    misschien heb jij dat ook wel dat je continue met die blaas ontsteking blijft lopen.Ik ben nu 18 weken zwanger en heb "'afkloppen'' nog steeds geen blaasontsteking gehad.

groetjes hannie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct