Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289113 Ledikantje Opmaken

• Auteur

Hallo allemaal!!!

Ik wil het ledikantje van onze beeb alvast opmaken, maar hoe doe ik dat???
    Wat is  de volgorde?

Kus Lies

#3111991 Quote

Hoi.
    Ik deed altijd eerst zo'n onderlakentje eronder , dan het hoeslakentje met daarover heengevouwen een hydrofiel (heb ik van de kraamhulp), dat is voor als ze spugen dan hoef je niet het hele bedje te verschonen, en dat scheelt veel tijd en was haha..
    Dan het dekentje, met een lakentje eroverheen. Je moet het laag opmaken, zodat je kindje bijna met de voetjes de onderkant van het bed kan raken, dan kan ie nooit onder de dekentjes geraken!
    De kraamhulp helpt je er straks wel mee hoor. Toen mijn zoontje net geboren was, had ik geen flauw idee hoe ik het moest doen…
    Gr. Anne-Marie

#3112020 Quote

Hoi,
    je kunt het gewoon opmaken voor de mooiigheid, maar de kraamhulp doet het straks toch over. En dan leert ze je meteen hoe het moet.
    Hier is het alsvolgt opgemaakt: molton hoeslaken, gewoon hoeslaken, moltonzeiltje, hydrofiel luier opgevouwen erboven. Hierop komt het kindje te liggen. Daarover heen een hydrofiel luier, lakentje, dekentje. Dat komt op het kindje. Verder erg kort opmaken.
    Groetjes Veerle
    Mama van Quinn 22-01

#3112029 Quote

In de Prenatal gids ("Prenatal Magazine 2006-2007) staat een schema over het opmaken van het bedje, met tekeningetjes erbij. Hartstikke handig! De gids is gratis verkrijgbaar bij Prenatal.

De kraamhulp schijnt het je ook te komen leren, maar als je het voor die tijd vast wil opmaken….

Overigens: als je een nieuw matrasje hebt, moet je die ruim van tevoren (een weekje ofzo) uit het plastic halen om te laten luchten – er kunnen nog chemische stoffen uitwasemen. Dus eerst een tijdje luchten, dan pas opmaken.

~Hilde 34w1d

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct