Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289122 Hoe Hoog

• Auteur

Hoi dames,

Ik heb even een vraag, ik moet in het ziekenhuis bevallen.
    Nou hoor ik dat je bed op gehoogt moet zijn voor de kraamhulp, hoeveel cm moet hij wezen dan.
    Ons bed is 52 cm hoog.
    De ene zegt 60 en de andere 80 ik weet het niet meer kan iemand mij daar mee helpen.
    En wat kan ik hier voor gebruiken.

Lief Kattie

#3112032 Quote

Hoi Kattie,

Je verloskundige heeft vast wel een folder waarin staat wat zij willen. Anders staat het in de informatie die je van de kraamhulp krijgt (bij ons staat er "minimaal 75 cm hoog"), dit in verband met de ARBO-wet – zodat de kraamhulp niet door haar rug gaat bij het verschonen van je bed.

Je kunt bij de zorgwinkel (vroeger Het Groene Kruis) zgn. klossen lenen, waarmee je je bed kunt verhogen (dit kan met de meeste bedden). Je krijgt dan meteen een ondersteek, voor het geval je toch thuis zou bevallen – je weet maar nooit hoe snel 't gaat! Als het met klossen niet lukt, kun je ook vier stevige bierkratjes lenen (tegen statiegeld) bij de dichtstbijzijnde slijter. Oh ja: en niet zelf het bed gaan tillen hoor!

Succes ermee!
    ~Hilde

#3112033 Quote

Hoi Kattie,

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat je bed 80 cm hoog moet zijn.
    Ik heb gewoon bier kratjes gebruikt en dat ging prima.

Suc6

Groetjes Yvette.

#3112097 Quote

Hoi, in mijn kraamboek staat minimaal 70 cm, dus ik zou het gewoon even navragen, want je hebt nu al 3 verschillende antwoorden geloof ik….

Groetjes Yvonne (38+6)

#3112113 Quote

hoi,

bedankt voor jullie info, ik ga het vandaag wel eens even navragen.

Moet toch bellen, heb erg veel last van me blaas denk ik.
    Het lijkt soms of ik ineens een  waterbal   in me buik en  heb en dan  moet ik wel heel snel naar de wc, het voelt zo raar aan.
    Ik heb het ook met op staan dat gevoel, het is heel onprettig.

Liefs Kattie
    31+6

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct