Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289139 Korter Zwanger Dan Gedacht

• Auteur

Hallo meiden,

Even een vraagje, misschien dat iemand me gerust kan stellen.

Vandaag had ik mijn 1e echo en gelukkig was er een kloppend hartje te zien. Hele opluchting met name omdat ik vorig jaar 2 miskramen heb gehad.
    Uit de meting bleek echter dat het vruchtje 6 weken ipv 7 weken was. Dus dat was weer even schrikken. Ik heb een vrij regelmatige cyclus en ik voel mijn eisprong altijd heel goed. Ik denk dat ik het dus vrij goed uitgerekend heb.  Daarom vind ik een week verschil wel erg lang.   
    Heeft iemand hier ervaring mee???

groetjes Empe

#3112154 Quote

Hoi Empe,

De eerste weken is het heel moeilijk om een vruchtje goed te kunnen meten. Het gaat dan om milimeterwerk! Dus het ligt er maar net aan hoe lang ze lijntje doortrekken. Als ze 1 mm minder rekenen scheelt dat meteen een dag. Hebben ze een in- of uitwendige echo gemaakt? Dat kan misschien ook nog wel schelen. Een inwendige echo is veel scherper.
    Als het hartje klopt, is het vaak al een goed teken.
    Toen ik mijn termijnecho kreeg, schatte ze het vruchtje op 7 weken en 4 dagen. Een dag later moest ik vanwege een bloeding naar het ziekenhuis. Daar schatte ze de kleine al op een dikke 8 weken!
    Ik zou je dus niet meteen heel druk maken maar blijf wel realistisch! Anders vraag je toch of je nog een keertje terug mag komen?

Groetjes,
    Maike
    18 weken en 4 dagen zwanger

#3112164 Quote

Hoi Maike,

Ze hebben bij mij een inwendige echo gedaan. En het is inderdaad milimeterwerk. Kun je nagaan dat ze bij jou ook al een paar dagen verschil zagen terwijl er maar één dag tussen zit. Ik ga er ook vanuit dat een kloppend hartje een goed teken is, maar ben gewoon wat zenuwachtig nog omdat ik vorig jaar 2 miskramen heb gehad.

Ik heb volgende week alweer een echoafpraak staan, dus ik ga maar zoveel mogelijk genieten tot die tijd!

Bedankt voor je reactie

groetjes Empe

#3112165 Quote

Hai empe,

Ik heb dat ook gehad. Ik werd direct zwanger na miskraam dus van nod kon ik niet uitgaan. Maar had ovutesten gedaan en temp gemeten, dus wist exact wanneer ei geweest was. Nu zaten ze er bij mijn 1e echo ook 5 dagen   naast. ik schrok me rot en zei dat dat niet kon volgens mij. toen vertelde ze me over dat eitjes er soms veel langer over doen om te nestelen etc, maar ondanks dat hartje klopte bleef ik nerveus(3 mk's gehad). het voelde niet goed. wist zeker dat ik verder zou moeten zijn.
    2 weken later weer een echo en toen bleek mijn eigen berekening toch de juiste te zijn. Dat was een hele opluchting. Het blijft schat werk. Bij mijn schoonzusje hebben ze de hele zwangerschap gezegd dat ze 2 weken korter zwanger was terwijl ze zeker wist dat dat niet zo was. toen het kindje geboren werd(2 twee wkn tevroeg volgens berekening verloskundige) was het kindje helemaal droog. geen smeer meer te bekennen. Toen pas gaf de vk toe dat hij het waarschijnlijk toch verkeerd berekend heeft.

Het hartje klopt, meis. Houd je daar aan vast! Het is gewoon allemaal goed in je buik en je onzekerheid is heeeel logisch.
    xxx Annette (12+1)

#3112174 Quote

Hoi,

Ik loop bij de gyn. en een afwijking tot max. een week is ok. Dat kan door de meetverschillen aangezien het milimeterwerk is.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit ook heb gehad. Kloppend hartje maar aan de kleine kant dus miskraam uiteindelijk. Maargoed dat is natuurlijk absoluut geen leidraad want er zijn er genoeg die een groeispurt op een ander moment hebben. Dit keer ben ik bv zwanger van ivf en het teruggeplaatste vruchtje deelde helemaal niet goed door. Nu is het een baby van 21 weken. Probeer je dus niet al te ongerust te maken want een kloppend hartje is echt bijna altijd een goed teken! Ik snap je zorgen natuurlijk wel gezien je eerdere miskramen.

Sterkte!
    gr.Ing

#3112176 Quote

Hallo Empe,

Wij hadden dus precies hetzelfde een paar weken geleden. Ik ging voor de eerste echo naar de gynaecoloog en waren volgens onze berekening 8 weken en 2 dagen. De echo wees echter uit dat we 6 weken en 4 dagen zwanger waren, want het wurmpie was maar 7mm! Er was wel al goede hartactie. Negen dagen later mochten we nog een echo laten doen en toen is de berekening ietsje bijgesteld. Wurmpie was toen 16 mm en werd geschat op 8 weken en 2 dagen: nog altijd 9 dagen verschil met onze berekening!
    Volgens de gynaecoloog zou mijn eisprong waarschijnlijk later zijn geweest en dat zou wel kunnen, want dit was pas ronde 3 en de eerste 2 cycli waren 26 en 31 dagen……..
    Ondertussen ben ik (bijna) 11 weken zwanger en heb ik morgen de 2e afspraak bij de verloskundige.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt en je niet al te druk maakt!
    Groetjes,

Nathalie MS (10w +6)

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112178 Quote

Hai,

Ik heb eenzelfde soort verhaal meegemaakt. Ik dacht vrij regelmatig te zijn en rekende 9 weken en 4 dagen toen ik voor het eerst de echo had. De vk kwam na de meting uit op 8 weken en 5 dagen. Ik werd dus 5 dagen terug gezet, ik dacht uitgerekend te zijn op 14 sept., dat werd verschoven naar 19 sept. Daar schrok ik toch een beetje van en het zat mij niet helemaal lekker. Toch was het kindje beweeglijk en het hartje klopte goed.

Omdat er een verschil in zat mocht ik voor een tweede echo, 2 weken later, om zo de definitieve termijn te bepalen. Volgens mij had het kindje een groeispurt want toen was na meting de uitgerekende datum 15 sept. Daarna was ik toch ontzettend gelukkig en opgelucht, alsof er toen een last van me afviel.

Ik begrijp  dus je ongeruste gevoel, ik had het ook na de eerste echo. En vooral jouw voorgeschiedenis. Ik hoop dat het goed komt, en dat je rustig kan genieten.

Liefs, Line

#3112184 Quote

Hallo,

Vel me al een stuk beter na jullie berichtjes. Uiteraard weet ik wel dat het allemaal nog pril is en dat er van alles kan gebeuren, maar het geeft wel hoop dat het ook gewoon goed kan gaan.

Ik hoef gelukkig maar een weekje te wachten tot de volgende echo.

Groetjes Empe

#3112235 Quote

Hoi Empe,

Het verschilt heel erg heb er zelf weinig last van gehad, maar nichtjes van mij die allebij inmiddels een dochter hebben hadden dat ook. Ze liepen allebij bij de Gyn en kregen nadat ze uit eindelijk zwanger waren geworden een echo en dat verschilde volgend de berekenig bij de 1 op 1 week en de ander zelfs bijna 2 weken. Dat werd daarna weer bijgesteld en waren ze weer wat verder en toen weer niet, allemaal heel rommelig. Uiteindelijk is 1 van die nichtjes bevallen en bleek dat ze 1 week overtijd was terwijl dat ze dacht nog ruim een week te moeten.

Ik zelf ging naar de Vk toe en wij hadden uitgerekend dat we 11 weken waren en de Vk dacht 10,5 week, toen werd de echo gemaakt en daar kwam uit dat we 11,5 week zwanger waren. 3 weken daarna weer een echo gehad om toch te kijken of hij het goed had, en ja hoor toen bleek ik 14,5 week te zijn.

Verder wil ik je een hele fijne zangerschap toe wensen.

Gr Fruit Girl 16,5 wk

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct