Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289141 Pijnlijke Polsen Handen En Vingers

• Auteur

Hey meiden,

Ik ben morgen precies 30  weken zwanger,heb een hele fijne zwangerschap en totaal geen kwaaltjes gehad!
    Nu de laatste week heb ik erg last van mijn polsen  handen en vingers,smorgens kan ik mijn handen bijna niet bewegen en moeten mijn vingers ook even op gang komen.
    Heb mijn verloskundige gebeld en zei dat het vocht was en dat het geen kwaad kon,maar dat komt toch altijd veel later in de zwangerschap voor?
    Mijn handen zijn ook dik en tintelen soms erg,ben afgelopen oktober getrouwd en kan mijn trouwring zelfs niet meer om!
    Maar morgen moet ik toch naar de verloskundige en krijg ik mijn 30 weken echo en dan laat ik het haar nog maar eens zien want heb er toch geen goed gevoel bij!

Groetjes Wendy 30 weken zwanger    

#3112179 Quote

hey ik heb het zelfde ik kan sn8 niej slapen van de pijn of moet recht op slapen zittend dus en heb ok de vk en de dokter gebelt en nu blijkt dat door het vocht de zenuw in je hand word afgeknelt door het vocht   en dat kan zo zeer doen ze raden mijn aan op een handschoen te dragen die je normaal bij het skieleren draagt dat moet helpen zeggen ze en of voor het slapen gaan een parasetamol nemen dat kan ook geen kwaad ik hoop dat je hier iets mee kunt want tis erg verveeld   weet er alles van   groetjes carola 36 weken

#3112180 Quote

Hallo,
    Het zou kunnen dat je het Carpaletunnelsyndroom hebt. Door vochtophoping kunnen je zenuwen wat klem komen te zitten en dat kan dus dit soort klachten veroorzaken. (komt vaker voor bij zwangerschap)
    Groetjes, Yoeke

#3112205 Quote

Ja, klinkt inderdaad precies het Carpaal tunnesyndroom. En ik ken het ook hoor. Ik ben bijna 30 weken zwanger en hou nu sinds een week of twee vocht vast. Ik heb gisteren een aantal tranen gelaten toen ik m'n trouwring af moest doen en niet zo zeer omdat het fysiek pijn deed. Ik ben in Juli getrouwd en  ben erg trots op m'n ring en zo blij met m'n mannetje. Ik weet dat het maar tijdelijk is, maar toch…

Groetjes en sterkte, Marisa

#3112206 Quote

hallo

Ik wil hier ook even op reageren is voor mij ook een heel herkenbaar probleem met name s`nachts en tegen de ochtend. De vk adviseerde ook hier om van die polsbeschermers voor te skeeleren   te proberen.
    Toevallig dat ik die heb en ik ik dacht wie niet waagt wie niet wint en ik gebruik ze bijna elke nacht en met goed resultaat. Gebruik ik ze een nacht niet dan heb ik er meteen weer last van.
    Dus is het proberen echt wel waard.
    Succes en hoop dat je er iets mee kunt.

Groetjes bg

#3112245 Quote

Als je vocht vasthoud is het belangrijk om juist veel water te drinken. Verder zou je saliethee kunnen drinken dat is vochtafdrijvend.
    Groetjes Veerle
    Mama van Quinn 22-01

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112293 Quote

Oja hoor dat ken ik.

Ik heb het ook al vanaf week 30 ongeveer en geloof me bij mij werd het alleen maar erger. Niet om je bang te maken verder.

Ik heb nu zelfs overdag dat mijn vingers aan een stuk door prikken. Ook zijn mijn vingers verkrampt en heb ik nu zelfs moeite met mijn brood snijden.

Ach ja gaat wel weer over denk ik dan maar.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct