Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

289142 Bij Vk Geen Hartje Gehoord

• Auteur

Hoi,

Ik ben 11 wk en 5 dgn zwanger en vanmorgen voor het eerst naar de verloskundige geweest. Nu kon ze het hartje niet vinden ( ze zegt dat ze het wel 2 tellen heeft gehoord, maar dat de kleine meteen weer weg was. Volgens haar gebeurd dit wel vaker. Nu heb ik volgende week weer een afspraak om opnieuw naar het hartje te luisteren. Wie heeft dit nog meer gehad of moet ik me nu toch zorgen gaan maken?

Hopelijk weten jullie meer..

Groet,
    Chantal

#3112171 Quote

Hoi hoi,

Ik was vrijdag bij de vk en was toen 11 weken 4 dagen zwanger. Ze zei dat ze wel wilde proberen om naar het hartje te luisteren, maar dat het nog heel moeilijk is voor de 12 weken, omdat de baby nog zo klein is. Dus ze zei dat de kans ook groot was dat het niet zou lukken en dat ik me dan echt geen zorgen moest maken.
    Bij mij is het wel vrij snel gelukt, dus was er natuurlijk wel blij mee. Maar ik zou je dus echt geen zorgen maken hoor!!! Het is echt nog moeilijk als het zo klein is wat ik begreep.

Succes volgende week!
    Groetjes.

#3112173 Quote

Ik hoor heel vaak dat dit gebeurd en dat het heel normaal is in deze fase. Als ze twijfelt stuurt ze je echt wel door naar de gyneacoloog voor een echo. Geen zorgen dus!

gr.Ing

#3112182 Quote

Je hoeft je niet onnodig zorgen te maken hoor. Toen ik (inmiddels bijna een jaar geleden) voor de eerste keer naar de vk ging was ik ook 11 weken en 5 dagen zwanger. Ze heeft toen geprobeerd om naar het hartje te luisteren, maar kon niets horen. Ik mocht een week later terugkomen om nogmaals naar het hartje te luisteren. En ja hoor, er was een duidelijk kloppend hartje.

Hopelijk hoor je ook volgende week het hartje. Geen zorgen maken hoor.

Succes.

Groetjes,
    Nelly.

#3112186 Quote

Maak je maar geen zorgen hoor! Bij mij hoorden ze het hartje ook niet. Ik was toen 10 weken zwanger, maar omdat ze het goed kon voelen, wilde ze toch proberen te luisteren. Ze zei tegen mij dat zij het hartje in de verte had horen kloppen. Ik had het niet gehoord, maar had daar ook op gerekend omdat het bij mijn eerste kindje ook zo moeilijk vindbaar was. Toen ging ik naar de vk met 14 weken en pas op het aller aller laatst hoorden we zo'n 2 seconden een hartje kloppen.
    Als het niet goed zou zijn, stuurden ze je wel naar het ziekenhuis!

Groetjes Hanneke

#3112196 Quote

Tot de 12 weken is het heel normaal dat je het niet altijd kunt horen hoor. De kleine is nog zo klein.. Bij mij hebben ze dat er ook bijgezegd, het is niet zeker dat we wat kunnen horen. Voor de 12 weken proberen ze het bij onze praktijk geloof ik  niet eens, om teleurstellingen te voorkomen..
    Gr. Anne-Marie

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3112201 Quote

Hallo,

ik hoorde het hartje pas bij 16 weken kon het ook niet eerder horen. had ermee te maken dat het kindje heel bewegelijk was en dat het steeds verstopt lag heb er nooit druk over gemaakt want ze hebben het wel zien kloppen op de echo bij de een gaat het wat makkelijker dan bij de ander.komt goed!!!

gr patricia

#3112215 Quote

Mijn verloskundige luistert pas naar het hartje vanaf 14 wken, gewoon omdat het vaak gebeurt dat je het niet hoort en daar worden a.s. ouders erg ongerust van.
    Vond het toen wel jammer, maar als ik dit zo hoor ben ik blij dat dat zo gaat bij ons!!!

Met andere woorden, niet druk maken, is blijkbaar heel normaal!

Yvonne

#3112244 Quote

Hoi,
    Tuurlijk is het erg rot om geen hartslag te horen..
    Maar op een echo kun je de hartslag ook zien, dus dan zou je dat kunnen vragen.
    Ik heb laatst met 17 weken een afspraak gehad bij de vk, en toen kon ze ook het hartje niet vinden..
    Ze vond het zelf ook niet leuk.
    Na echt lang zoeken was het daar dan toch..
    Ze snaptte ook niet hoe het kon, gebeurt maar weinig zei ze dat ze zo lang moest zoeken..
    Morgen weer een afspraak met 22 weken, en ben benieuwd of ik het dan weer wel kan horen..
    Hiervoor een mk gehad, dus wel spannend..
    Afgelopen vrijdag echter de 20 weken echo gehad, en alles zag er goed uit. Ik heb er wel vertrouwen in dus..
    Gewoon doorvragen, als je er geen goed gevoel bij hebt..
    Groet R

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct